Noul Peugeot 208, mult mai bun decât modelul anterior! E un deliciu să-l conduci prin oraș (Video Review Auto)

Noul Peugeot 208, mult mai bun decât modelul anterior! E un deliciu să-l conduci prin oraș (Video Review Auto)

205, 206, 207, 208, 208. S-a blocat CD-ul. Sau nu. Peugeot s-a hotărât să nu continue creșterea cifrei finale a modelelor sale deoarece în curând vor rămâne fără cifre.

Noul 208 ar fi trebuit să se numească 209, însă de acum încolo modelele din gama normală se vor termina în 8, iar cele low budget se vor termina în cifra 1, precum sedanul 301.

Francezii au ales o nouă platformă și au creat chiar și o versiune electrică a noului hatch de clasă mică. Cum se descurcă? Vă spun eu acum.

NOUL Peugeot 208 este mult mai bun decât vechiul Peugeot 208

Exterior

Dacă Peugeot 208 excelează la un capitol anume, acesta este designul. Partea frontală adoptă noul limbaj al Leului din Sochaux, cu lumini de zi ce imită colții regelui animalelor, cu o grilă accesorizată și faruri full LED ce imită ghearele aceluiași animal nobil.

Bandourile aripilor pot fi vopsite în culoarea caroseriei sau pot fi din plastic, iar stopurile 3D sunt legate printr-un element din plastic negru, reușind să completeze linia generală foarte bine.

c0db3876-2020-peugeot-e-208

Interior

Față de generația trecută, la interior s-a întâmplat o adevărată revoluție. Bordul digital (dacă echiparea îți permite), volanul de mici dimensiuni, sistemul de infotainment de 7 sau 10.25" sau butoanele ca niște comenzi de aeronavă, toate aduc un plus de modernism de care brandul francez chiar avea nevoie.

ADVERTISING

Scaunele oferă suficientă susținere laterală, dar și un desen plăcut, în funcție de echipare.

Materialele sunt în limitele clasei și nu excelează prin calitate, iar finisarea poate fi considerată doar adecvată, cu loc de îmbunătățiri pentru facelift.

10-peugeot-208-2020-rt-cabin

Din punct de vedere ergonomic nu toate comenzile sunt unde te-ai aștepta să fie, precum cele pentru tempomat în spatele volanului (care sunt surprinzător de intuitive) sau cele pentru climatizare exclusiv în meniul sistemului de infotainment, dar te vei obișnui cu timpul.

Volumul portbagajului depășește 300 de litri, ceea ce este un plus în această clasă.

Tehnologie

Nu toți clienții vor avea parte de toate găselnițele tehnologice pe care Peugeot le-a implementat, pentru că depinde foarte mult de câtă dare de mână ai atunci când ți-o configurezi.

Tabloul de bord 3D impresionează la prima vedere. Ai toate informațiile de care ai avea nevoie, însă meniul va necesita puțină acomodare. Nu ai cum să nu iubești francezii pentru că pun designul în fața ergonomiei.

Sistemele de infotainment nu diferă foarte mult între ele. În afară de ecranul mai mare și prezența unui sistem de navigație dedicat, singura diferență dintre cele două este poziționarea butoanelor de scurtături.

ADVERTISING

Ambele vin cu Apple CarPlay & Android Auto prin cablu, însă nici măcar cel mare nu oferă acest serviciu widescreen, deoarece ar duce la dispariția scurtăturilor pentru sistemul de climatizare.

Nu există buton de Home, însă dacă apeși cu trei degete pe ecran te va duce în meniul Home.

Sistemele de asistență ale șoferului merg bine, dar unele avertizări sonore pot fi puțin deranjante, deoarece te pot speria.

e-208_3

Motorizări și echipări

  • 1,2 PureTech 75 CP, M5 - de la 14.009 Euro cu TVA
  • 1.2 PureTech 100 CP, M6/AT8 - de la 16.035 Euro cu TVA
  • 1.2 PureTech 130 CP, AT8 - de la 22.551 Euro cu TVA
  • 1.5 Blue HDi 100 CP M6 - de la 17.071 Euro cu TVA
  • e-208 Electric 136 CP + baterie 50 kWh - de la 30.228 Euro cu TVA (19.000 Euro cu Rabla & Rabla Plus)

Echipările sunt multe și pot băga clientul în ceață. Acestea sunt:

ACTIVE, ACTIVE PACK, ALLURE, ALLURE PACK, GT, GT PACK.

Noul PEUGEOT 208 a ajuns în România

Recomandările AutoVantage

  • Pentru nepretențioși: 1.2 PureTech 75 CP Active - de la 14.009 Euro cu TVA
  • Alegerea echilibrată: 1.2 PureTech 100 CP AT8 Allure - de la 18.832 Euro cu TVA
  • Pentru cei ce fac mulți kilometri: 1.5 Blue HDI 100 CP Allure - de la 18.534 Euro cu TVA
  • Pentru oraș: e-208 136 CP Allure - de la 32.128 Euro cu TVA
ADVERTISING

Prețurile sunt exprimate în euro cu TVA fără a lua în considerare promoții, discounturi sau programul Rabla. Intră pe www.autovantage.ro pentru a compara oferte de la dealeri și pentru a obține un preț corect pentru viitoarea ta mașină nouă.

Cum se conduce? e-208 136 CP GT

e-208 reușește să te surprindă plăcut. În ciuda trenului de rulare setat destul de rigid, mașina se conduce foarte ușor.

Dacă poziția ta la volan este una favorabilă, ceasurile de bord vor sta deasupra volanului de mici dimensiuni.

Apropo de volan, acesta este un deliciu în oraș. Ușor de manevrat și cu un diametru mic, după ce conduci o asemenea mașină și te urci în alta ți se pare că volanul este prea mare.

Scaunele, asemenea trenului de rulare, par a fi rigide, însă te poți bucura de o susținere laterală bună.

În versiune electrică, răspunsul la pedală este remarcabil, dar modurile de rulare sunt bine delimitate și schimbă comportamentul mașinii drastic. Acesta este un lucru bun.

Sensibilitatea pedalei de frână necesită câteva încercări până reușești să o dozezi corespunzător, dar poți folosi modul B (battery) al selectorului transmisiei pentru mai multă regenerare la frânare.

Atenție, asemenea multor modele electrice, atâta timp cât bateria este încărcată aproape de maximum, frânarea regenerativă nu este activată.

  • 0-100 km/h - 8.1 secunde
  • V-MAX - 150 km/h
  • Autonomie declarată - 340 km (361 testată de noi în condiții extreme de mers economic)
  • Încărcare: 230V - 23 ore / 7.4 kW AC - 7 ore, 15 minute / 100 kW DC - 27 minute

Concluzie

Peugeot 208 este o alegere tentantă în clasa mică. Designul frumos, postul de conducere interesant și opțiunile multiple motor/echipare vor atrage mulți clienți.

În versiune electrică Renault ZOE are un rival pe măsură. Trebuie avut în vedere prețul de listă măricel, garanția anticoroziune de doar 7 ani și faptul că nu excelează pe parte de materiale și asamblare, dar nici rea nu este.

Garanția de 4 ani și 100.000 km nu impresionează foarte mult, dar măcar nu este de 2 ani, cum oferă alții.

Noul Peugeot 208 nu este deloc o mașină rea, problema este că în această clasă concurența este draconică.

Vezi și alte recenzii auto:

Citește și alte articole de pe SpotMedia.ro:

Apasă aici pentru a vedea toate știrile de auto de pe spotmedia.ro

Urmărește SpotMedia.ro pe Facebook și pe Instagram pentru a fi la curent cu cele mai importante știri ale zilei.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇