Britanicii au publicat rezultatele unui studiu la care au participat 750 de mii de șoferi.
Dacia Sandero a fost declarată astfel cea mai fiabilă mașină din clasa mică, potrivit unui studiu realizat de Warrantywise, citat de This Is Money.
În acest studiu au fost luate în calcul mașinile cu o vechime între 3 și 8 ani.
Scorul de fiabilitate a fost dat în funcție de cât de des s-a stricat o mașină, costurile de reparație, durata de reparație, vârsta la care a suferit defecțiuni și kilometrajul. Toate aceste date au fost colectate pentru ultimii 5 ani.
Prin acest studiu, britanicii au dorit să vadă cât de des se strică modelele după ce ies din garanție.
Dacia Sandero s-a aflat astfel pe locul 1, cu un procentaj al fiabilității de 97.5%. Doar 3.2% dintre posesorii de Sandero care au luat parte la acest studiu au avut probleme cu mașinile lor în ultimii 5 ani. Iar suma medie cheltuită pentru reparații a fost de 211 de lire sterline.
Pe locul 2 s-a aflat Honda Jazz (fiabilitate de 94.4% și costuri medii de reparație de 340 de lire), iar pe 3 a fost Mazda 2 (fiabilitate de 92.5% și costuri medii de reparație de 264 de lire).
Iată cum arată topul:
- Dacia Sandero - fiabilitate de 97.5% și costuri medii de reparație de 211 lire
- Honda Jazz - fiabilitate de 94.4% și costuri medii de reparație de 340 lire
- Mazda 2 - fiabilitate de 92.5% și costuri medii de reparație de 264 lire
- Nissan Micra - fiabilitate de 87% și costuri medii de reparație de 403 lire
- Suzuki Alto - fiabilitate de 86.3% și costuri medii de reparație de 326 lire
- Ford Fiesta - fiabilitate de 86.3% și costuri medii de reparație de 345 lire
- Nissan Note - fiabilitate de 85.7% și costuri medii de reparație de 308 lire
- Toyota Yaris - fiabilitate de 85.7% și costuri medii de reparație de 462 lire
- Opel Agila - fiabilitate de 85.7% și costuri medii de reparație de 485 lire
- Hyundai i10 - fiabilitate de 82.6% și costuri medii de reparație de 402 lire
Citește și alte articole de pe SpotMedia.ro: