Top Gear, despre prețul noii Dacia Sandero: "Mașina este aproape ridicol de ieftină"

Top Gear, despre prețul noii Dacia Sandero: "Mașina este aproape ridicol de ieftină"

Jurnaliștii britanici de la Top Gear au încercat să afle cum a reușit Dacia să lanseze o mașină atât de apreciată în condițiile în care prețul a rămas cel mai mic de pe piață.

Top Gear a luat astfel legătura cu oficialii Dacia, care au explicat cum de prețul pentru noua Sandero nu va crește considerabil, deși modelul va veni cu multe îmbunătățiri.

2021 vine cu discounturi de până la 50% la principalele categorii de produse și servicii de care afacerea ta are nevoie. Obține oferta AICI!

Potrivit presei din Franța, prețul de pornire pentru noua Dacia Sandero va fi de 8.690 de euro.

Iar jurnaliștii britanici de la Top Gear sunt impresionați de acest lucru. „Noua Dacia Sandero este aproape ridicol de ieftină în comparație cu alte mașini din clasa ei. Deci apare inevitabil întrebarea – cum e posibil? Pierde Dacia o avere? Rivalii săi te jupoaie? Sau vine Sandero cu lacune de nesuportat în specificațiile sale? Niciuna dintre acestea, se pare”, a scris Top Gear.

Pentru a afla răspunsul, ei au luat legătura cu Michel Bensoussan, unul dintre șefii de dezvoltare de la Dacia. El spune că secretul constă într-un echilibru al raportului calitate/preț.

„Oamenii își doresc o mașină atractivă, funcțională și simplă. Vor să fie modernă, sigură și să respecte regulile și să aibă o garanție de 5 ani. Echipa a luat în calcul solicitările noastre. Am forțat mult. M-am uitat la raportul performanță / cost al fiecărei componente”, a spus Benoussan.

Un mare avantaj a fost trecerea pe platforma folosită de Renault Clio și Nissan Juke, CMF-B. În aceste condiții, cei de la Renault au putut negocia un preț mai mic la achiziția componentelor, deoarece volumul a crescut.

Totuși, există și minusuri la capitolul siguranță, întrucât Dacia Sandero nu va fi eligibilă să primească 5 stele la testul Euro NCAP. Totuși, cei de la Dacia spun că mașina este mult mai sigură decât vechea generație.

„Clienților noștri nu le pasă atât de mult de Euro NCAP. Nu am vrut să intrăm în cursa pentru stele. Mașina este optimizată și se simte o mare îmbunatățire față de generația anterioară. Și am ținut cont de noile protocoale pentru accidente frontale și laterale”, a adăugat Benoussan.

Chiar dacă împarte aceeași platformă cu Renault Clio, noua Dacia Sandero vine și cu câteva elemente în minus în varianta de bază, tocmai din dorința de a menține prețul cât mai scăzut, remarcă Top Gear.

„Un Clio are întotdeauna un ecran central, dar modelul de bază Sandero nu. În schimb, are o clemă care vă ține telefonul chiar lângă instrumentele de bord.

Economii mici au tot fost adăugate. Un Clio are un sistem de evacuare mai lung pentru a se potrivi motoarelor sale mai mari, dar Sandero nu are nevoie de ele. Un Clio poate avea anvelope de 17 inch, dar acest lucru face că suspensia și arcurile roților să fie mai scumpe.

Însă la Sandero nu se poate trece de 16 inch. Sandero are mai puțină putere, deci frânele pe spate sunt pe tambur. Iar pentru modelele de bază, Sandero are o frână de mână manuală, nu electrică. Clio are capotă din aluminiu, iar la Sandero este din oțel”, a mai relatat Top Gear.

În ce privește profilul cumpărătorilor de Dacia, Benoussan a menționat că o treime sunt foști proprietari de mașini SH care își doresc una nouă, o treime sunt foști proprietari de Dacia, iar restul au cumpărat alte mărci.

Citește și alte articole de pe SpotMedia.ro:

Apasă aici pentru a vedea toate știrile de auto de pe spotmedia.ro

Urmărește SpotMedia.ro pe Facebook și pe Instagram pentru a fi la curent cu cele mai importante știri ale zilei.