Honda Jazz, citadina hibridă cu o mulțime de atuuri tehnologice (Video Review Auto)

Honda Jazz, citadina hibridă cu o mulțime de atuuri tehnologice (Video Review Auto)

Există anumite mașini care, deși și-au demonstrat fiabilitatea în timp, nu au reușit neapărat să se impună pe piață. Una dintre aceste mașini este Honda Jazz, ajunsă astăzi la cea de-a patra generație și care oferă multe pentru prețul cerut.

Problema este că românii nu pot vedea dincolo de preț. Și pe deoparte îi înțeleg. Dar hai să vă spun de ce Jazz este o mașină chiar bună.

Exterior

Noul Jazz reușește să păstreze ADN-ul predecesorului său, dar a reușit să evolueze din punct de vedere estetic.

Nu vei ieși prea mult în evidență, însă există detalii inteligente, precum farurile full LED, jantele din aliaj ușor cu extensii aerodinamice sau montantul față subțire cu un geam suplimentar pentru vizibilitate sporită.

Din profil, forma de mini monovolum a mai fost domolită puțin, motivul acestei decizii este pentru a putea atrage mai mulți clienți de hatchbackuri tradiționale.

Mai mult, în buna tradiție a pseudo SUV-urilor mici, Honda a lansat și la noi versiunea Jazz Crosstar, ce ar putea rivaliza cu Ford Fiesta Active.

Spatele îmi place foarte mult. Curat, simplu, cu stopuri LED și axat pe practicalitate.

Interior

Aici Honda a dat lovitura. Spațiul interior este abundent, materialele și calitatea finisării au fost atent studiate, iar volanul cu două spițe este de-a dreptul delicios.

Ergonomia nu are puncte slabe, tabloul de bord digital are o rezoluție și o grafică excelente, iar sistemul de infotainment preluat de la Honda e (minus un ecran) are toate funcțiile de care ai nevoie și răspunde excelent.

În spate, scaunele Magic Seats nu numai că sunt confortabile, dar ce le face cu adevărat magice este faptul că se pot rabata într-un mod în care am putea pune un cărucior de copil sau un scaun cu rotile înăuntru.

Toată cabina este aerisită, luminată, primitoare. Portbagajul de 304 litri (298 la Crosstar) este bine compartimentat, iar ca volum se află în categoria celor spațioase pentru această clasă.

Tehnologie

Din fericire, Honda excelează aici. Jazz vine exclusiv cu un sistem de propulsie hibrid, diferit de ce oferă alți producători (explicații în video).

Apoi, avem tabloul de bord digital, sistemul de infotainment modern cu Apple CarPlay wireless și Android Auto prin fir sau tempomatul adaptiv, toate oferite în standard.

Farurile full LED foarte eficiente sunt automate și oferă suport pentru faza lungă automată, dar dacă dorești cameră pentru mersul cu spatele și volan încălzit, trebuie să alegi versiunea superioară de echipare.

Dar parcă nici nu mai contează când ai senzori de parcare față/spate în echiparea de bază.

Motorizări și echipări

Motorizarea este una singură și este hibridă. Motorul electric are 109 CP și 253 Nm și dictează puterea maximă a mașinii. Asta pentru că unitatea pe benzină de 1.5 litri funcționează ca generator și nu propulsează mașina decât la viteze de croazieră ridicate.

Acesta oferă 98 cai putere și 131 Nm, însă cele două agregate nu funcționează niciodată împreună. Fie mergi pe electric cu bateria încărcată de termic, fie mergi pe termic fără aport electric.

  • Elegance – 23.850 € cu TVA
  • Executive – 25.350 € cu TVA
  • Crosstar – 26.950 € cu TVA

Prețurile par, într-adevăr, mari, însă mai scazi 2.000 de euro și obții un preț mai mult decât corect. Așa cum am zis și în review-ul video, dacă vei configura un Polo similar, acesta va fi mai scump cu 1.000 de euro și nu va fi nici hibrid.

Parcarea gratuită în București și impozitul aproape inexistent sunt câteva atuuri în plus.

Recomandarea AutoVantage

Jazz Elegance. Atât. Nu ai nevoie de mai mult. Ai toate dotările necesare, spațiu din belșug, full LED, climatizare automată, un arsenal de sisteme de asistență, senzori de parcare, tempomat adaptiv, scaune încălzite și multe multe multe altele.

Cum se conduce? Jazz Executive (model testat)

A fost foarte greu să dau Jazz-ul înapoi. Deși nu a stârnit aceleași pasiuni precum Honda e, citadina hibridă are extrem de multe atuuri.

Video: AutoVantage / Foto: Honda România

Vizibilitate excelentă, versatilitate interioară, ușurință în comenzi, diametru de bracaj adecvat, Jazz este prietenul tău în oraș.

Nu mai vorbim de consumul în mediul urban, care realistic vorbind se situează sub 4L/100 km dacă nu exagerezi cu accelerația.

Scaunele sunt confortabile, dotările te răsfață de-a dreptul, iar răspunsul la pedală este electric, deci instant.

Trebuie să ai în vedere faptul că Jazz nu este o mașină sport. Abuzează de limitele dinamice și vei descoperi o mașină cu un centru de greutate înalt, cu un comportament subvirator și cu suspensii moi.

Dar dacă știi pentru ce este făcut Jazz-ul, atunci nu vei avea motiv să te plângi. Pe autostradă, unde motorul pe benzină preia controlul, acesta se face auzit, însă nu devine deranjant.

  • 0-100 km/h în 9,4 secunde
  • V-MAX – 173 km/h
  • Consum mediu declarat – 4,8 l/100 km

Concluzie

Da, Honda Jazz este o mașină scumpă. Dar este spațioasă, economică, modernă, extrem de bine dotată și probabil va continua această tradiție de fiabilitate exemplară dovedită de strămoșii săi.

Designul nu este pe placul tuturor, iar numele său nu are acea greutate în piață pe care o au Polo/Fiesta/Fabia/Clio.

Honda oferă 3 ani garanție/100.000 km pentru modelele sale, împreună cu o garanție de 5 ani/100.000 pentru sistemul hibrid.

Vezi și alte recenzii auto:

Citește și alte articole de pe SpotMedia.ro:

Apasă aici pentru a vedea toate știrile de auto de pe spotmedia.ro

Urmărește SpotMedia.ro pe Facebook și pe Instagram pentru a fi la curent cu cele mai importante știri ale zilei.