Un internat, construit în anul 1900, a căzut peste copiii cazați acolo. Unul a murit, unul a fost resuscitat cu greu, încă doi au fost răniți. Fără cutremur, fără bombă, fără dronă, fără explozie. Pur și simplu.
Fie pentru că nimeni nu a realizat cât e de șubredă e clădirea, deși avea avizele la zi, potrivit autorităților locale. Fie pentru că lucrările executate în curte pentru conectare la canalizare au dezechilibrat clădirea. De ce se făceau lucrări cu 97 de copii cazați acolo nu poate răspunde nimeni.
Pe timp de pace, în România am văzut operațiuni de salvare identice cu cele din Ucraina sau Fâșia Gaza în război.
În aceeași zi o femeie a murit în spital, cu medicul lângă ea, într-un lift blocat. Cu o zi înainte, în decembrie, o lăuză a fost trimisă acasă, la peste 100 de km, în cămașă de noapte și papuci, pentru că se închisese garderoba și nu a putut să-și ia hainele.
În septembrie, într-un miez de noapte, o conductă de gaz sărea în aer pe șantierul autostrăzii A7, în Vrancea. De ce, nici acum nu e clar: că lucrările au ignorat existența magistralei, că aceasta nu era în starea cea mai bună și nici la adâncimea corectă, că s-a lucrat prea mult noaptea, că proiectul nu trebuia să intersecteze magistrala? Cert e că au murit 4 oameni.
La Crevedia funcționa fără aviz, complet ilegal, o stație GPL. Vizavi de poliție, în mijlocul localității se întâmplau operațiuni improvizate și duhnea a gaz. Un miros reclamat repetat și degeaba de un localnic. Explozia din 26 august a fost un dezastru apocaliptic. Șase oameni au murit, inclusiv cel care reclamase.
Mai înainte, la 2 Mai, un șofer drogat a măcelărit pe șosea doi tineri. Fusese oprit de poliție de două ori înainte de tragedie, la unul dintre controale i-au fost găsite droguri în mașină, dar la alcooltest a ieșit bine, iar aparatul Drugtest era încuiat în dulap.
Vrem în Schengen și un inculpat celebru aflat sub control judiciar a fugit din țară cu câteva ore înainte de condamnare folosind pașaportul unui nepot cu 10 ani mai tânăr. Polițistului de frontieră i s-a părut că e el și l-a lăsat să treacă. Șefii mai mici găsiți vinovați au fost mutați în alte funcții precum ciorapii de pe un picior pe altul. Șeful cel mare e inamovibil.
Batem din picior pentru Schengen, dar o mașină declarată furată din Belgia încă din 2016, la un an după ce fusese înmatriculată în România, s-a plimbat liniștită prin țară, pentru ea s-au plătit impozite, de vreo 4 ori a trecut inspecția tehnică, înregistrată la RAR cu respectiva serie de sașiu dată în urmărire din 2016, a ieșit din țară în fiecare an.
A plecat și anul acesta în Republica Moldova și abia la revenire, în vama Sculeni, după în 7 ani, s-a găsit primul om care să verifice mașina și să descopere alerta dată de belgieni în sistemul european din 2016.
Nu avem nevoie de teroriști, de ruși, de drone. Avem războiul nostru sângeros cu cohorte de demnitari, politicieni, bugetari înșurubați politic, incompetenți, corupți, proști și nesimțiți. Și mereu suntem înfrânți.