După venirea lui Musk, branduri celebre ca Audi, Pfizer sau Volkswagen şi-au scos reclamele de pe Twitter: Compania pierde 4 milioane de dolari pe zi

După venirea lui Musk, branduri celebre ca Audi, Pfizer sau Volkswagen şi-au scos reclamele de pe Twitter: Compania pierde 4 milioane de dolari pe zi
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Noul proprietar al Twitter, Elon Musk, a explicat de ce a apelat la concedierea a aproximativ jumătate din forța de muncă a companiei, spunând că nu a avut „de ales”.

Twitter pierde peste 4 milioane de dolari pe zi, scrie BBC, care aminteşte de brandurile celebre care şi-au scos reclama de pe platformă, după ce a venit Musk la conducerea ei, ceea ce ar explica şi concedierile.

Întrebarea care s-a pus este dacă aceste concedieri vor afecta capacitatea Twitter de a modera conţinutul problematic. Un tweet al lui Yoel Roth, șeful departamentului de siguranță și integritate al Twitter, a făcut referire la „reduceri de aproximativ 50% la nivelul întregii companii”. Dar Elon Musk a declarat că angajamentul față de moderarea conținutului a rămas „absolut neschimbat”.

ADVERTISING

În timp ce vineri au apărut informații potrivit cărora mii de angajați ai Twitter din întreaga lume își pierd locurile de muncă, s-au pus întrebări cu privire la viitorul angajaților responsabili cu eliminarea materialelor dăunătoare.

Grupurile de siguranță online și militanții au sugerat că Musk ar putea relaxa politicile de moderare și ar putea anula interdicțiile permanente de pe Twitter acordate unor personalități controversate - inclusiv fostului președinte Donald Trump.

Aceste îngrijorări au fost alimentate de comentariile lui Musk de vineri, care a încercat să dea vina pentru „scăderea masivă a veniturilor” de la Twitter pe „grupurile de activiști” care „încearcă să distrugă libertatea de exprimare în America”.

ADVERTISING

Dar tweet-ul lui Roth a confirmat că majoritatea celor peste 2.000 de moderatori de conținut care lucrează la „revizuirea de primă linie” nu au fost afectați.

El a spus că „reducerea forței de muncă” a afectat aproximativ 15% dintre cei care lucrează în departamentul de încredere și siguranță al Twitter - în comparație cu o reducere de 50% observată în întreaga companie.

Roth a adăugat că lupta împotriva dezinformării a rămas o „prioritate” în contextul alegerilor parţiale din SUA, care au loc săptămâna viitoare, cel mai important scrutin înaintea prezidențialelor.

ADVERTISING

Musk a insistat că tuturor celor care și-au pierdut locurile de muncă li s-au oferit trei luni de indemnizație de concediere, „ceea ce reprezintă cu 50% mai mult decât se cere prin lege”.

Cum a rămas Twitter fără bani

Aproape toate veniturile Twitter provin în prezent din publicitate, iar Volkswagen se numără printre brandurile care a renunţat la contractul cu platforma, după ce Elon Musk a cumpărat-o.

Joi, producătorul de alimente General Mills, care deține mărci precum Cheerios și Lucky Charms, a făcut același lucru.

Printre alte mărci care și-au întrerupt activitățile plătite pe platformă se numără firmele auto General Motors și Audi, dar și gigantul farmaceutic Pfizer.

Aşa că Elon Musk a căutat modalități de a reduce costurile și de a face bani în diferite moduri de pe platformă, inclusiv planuri de a percepe o taxă lunară pentru ca utilizatorii cu bifă albastră.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇