Coșmar pentru zeci de români deportaţi din Cancun: Familii despărţite pe aeroport şi urcate sub pază în avioane diferite. MAE acuză comportamentul autorităților mexicane

Zeci de români care au plecat în vacanță au ajuns să trăiască momente grele. Mai multe persoane au sesizat pe rețelele de socializare că au fost sechestrate de câteva zile în sălile de așteptare din aeroportul din Cancun, că li s-au luat telefoanele și că au fost despărțite de familii.

„Suntem sechestrați în aeroportul din Cancun, alături de 84 de romani …de 24 de ore. Vă rog sunați autoritățile. Scriu acest post din geanta de mâna. Urgenttttt nu avem acces la telefoane, pașapoarte și carduri ajutor. Nu am primit apă și nici mâncare.

Autoritățile mexicane ne bruschează, suntem ținuți închiși și mergem la toaletă însoțiți. Guvernul Mexican a arestat practic toți romanii ajunși la control pașapoarte, telefon confiscat și fără dreptul de a suna la ambasadă. Urmează sa fim deportați cu primul zbor, peste 15 ore", a scris Gabriel Horţ, unul dintre pasageri, pe Facebook.

Mamă despărțită de soț

O altă femeie a povestit pe Facebook că a fost ținută în aeroport cu bebelușul de 10 luni, dar că a reușit să se întoarcă acasă. Însă nu același lucru s-a întamplat cu soțul și restul familiei sale, conform Știri de Diaspora.

„Noi am fost în ultimul grup, ni s-a cerut sa-i urmăm fără alte explicații nici acum. Am întrebat unde mergem si nici nu-mi răspundeau. Am ajuns pe un culoar care ducea spre avion și atunci am înțeles ca ne vor forța să urcăm în avion înapoi. În momentul acela am cerut sa vina și tatăl copilului pentru ca eu nu aveam nici mancarea pentru bebe, nici chei de la casa, cum puteam sa plec fără nimic. M-au amenințat de mai multe ori ca dacă nu urc în avion voi ajunge la închisoare, ca sunt obligata sa plec.

FĂRĂ SCURTĂTURI. Ajungem departe

Soțul meu nu mai putea luat bilet, nu putea ajunge la mine in niciun fel, nici la telefon nu ma lăsau sa termin conversația unde îl anuntam ca suntem deportați sau riscam sa ajungem în închisoare. M-au amenințat încă o data 'închisoarea nu este un loc pentru o mama cu copil' 'esti pe teritoriul nostru și autoritățile iti pot lua copilul în situația asta'.

Va las sa va imaginați ce poate sa fie în mintea și în sufletul cuiva care trece prin toate astea, fără sa știe DE CE. Și sa vadă ca este și filmat și pozat de agenții respectivi pentru care disperarea noastră a fost distracția lor de sâmbătă seara.. Am decis sa urcam, dar nici atunci nu voiau sa ne dea pașapoartele, a trebuit sa fim în pragul avionului pentru a le recupera”, a povestit femeia pe Facebook.

ADVERTISING

Un turist din Cluj a declarat pentru ȘtiriCovid-19.ro că România este considerată țară de risc și că vor fi trimiși acasă, fără a mai ajunge în stațiuni.  ”Avem teste făcute, dar nu ne lasă să intrăm. Vom fi trimiși acasă cu cursele Lufthansa”, a spus acesta.

MAE condamnă reacția autorităților mexicane

Ministerul de Externe a reacționat în acest caz, subliniind că autoritățile mexicane ar trebui să ofere argumente solide pentru această situație.

"Potrivit datelor preliminare comunicate de autoritățile mexicane cu competențe în domeniul migrației, deciziile de interzicere a accesului pe teritoriul mexican au fost adoptate atât pe baza răspunsurilor cetățenilor români la interviul realizat la sosire (scopul călătoriei nu ar fi fost justificat corespunzător), cât și ca urmare a identificării unor alerte la verificarea documentelor de călătorie prezentate de persoanele în cauză.

Totodată, MAE subliniază că misiunile diplomatice nu au competențe în a modifica deciziile autorităților din statele de reședință. Cu toate acestea, Ambasada României la Ciudad de Mexico a semnalat situația Ministerului Afacerilor Externe mexican, exprimându-și nemulțumirea și subliniind importanța ca astfel de decizii să fie fundamentate solid și implementate cu respectarea strictă a drepturilor cetățenilor români", a transmis MAE.

Citește articolele zilei pe Spotmedia.ro:

În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇