Afacerile locale care au rezistat în ciuda pandemiei. Ideea care a ajutat mii de oameni

Afacerile locale care au rezistat în ciuda pandemiei. Ideea care a ajutat mii de oameni
Cum au rezistat afacerile locale din Galați în timpul pandemiei

Pandemia de coronavirus ne-a luat pe toți prin surprindere, iar zilele în care România s-a aflat în stare de urgență nu au fost ușoare pentru nimeni, mai ales pentru cei vulnerabili în fața acestei noi amenințări.

Ne-am trezit că nu putem ieși din case decât dacă este absolut necesar, iar mersul la cumpărături a reprezentat pentru mulți o scurtă evadare din izolare.

Cei mai afectați au fost vârstnicii, pentru că ei se află în categoria de risc, dar în perioada de izolare națională au ieșit în evidență persoanele care au găsit idei și soluții pentru a-i ajuta pe aceștia.

Un exemplu este gălățeanca Dana Hâncu, care în luna martie a creat grupul de Facebook numit ”Susținem afacerile locale - Galați”, menit să sprijine gratuit micile afaceri locale și să îi ajute pe cei care și-au luat măsuri extreme de protecție în perioada respectivă.

ADVERTISING

Promovare gratuită pentru afacerile locale

”Pe 16 martie a fost înființat (grupul - n.red.), în momentul în care a fost declarată starea de urgență. M-am așteptat ca anumite activități comerciale să fie suspendate, altele să se desfășoare mai greu. Cum clasa politică locală nu lua nicio decizie în acest sens, am zis să ajut cumva. Mediul privat este principalul susținător al economiei, fie ea și locală. Oamenii mi-au înțeles mesajul și mi-au fost alături”, a declarat pentru SpotMedia.ro Dana Hâncu.

Astfel, micii întreprinzători au început să își promoveze produsele, indiferent că erau alimentare sau farmaceutice. Inițial, s-a pus accentul pe cei care făceau livrări la domiciliu.

ADVERTISING

În acest sens, au fost create mai multe baze de date, la care să aibă acces oricine. Aici au fost incluse afacerile care au asigurat livrarea produselor, dar și cei care au putut oferi servicii medicale la domiciliu.

”Am identificat producătorii locali în dorința de a-i face cunoscuți și promovați. Și acum vând direct consumatorilor. Apoi, a fost baza de date cu alimentele de bază, inclusiv mâncare gătită. Aici m-am gândit la cei care se află în imposibilitatea de a se îngriji singuri și să comande mâncarea.

A treia bază de date conține diverse societăți comerciale cu obiecte de activitate suspendate, majoritatea în perioada stării de urgență. Tot în dorința de a le cunoaște și a veni în ajutorul beneficiarilor acestor servicii, dar în mod special, al prestatorilor”, ne-a mai explicat Dana Hâncu, de profesie jurist.

ADVERTISING

30.000 de membri

Acum, acest grup de Facebook a luat amploare și a ajuns la peste 30.000 de membri. Odată cu ieșirea din starea de urgență, lucrurile au început să revină ușor ușor la normal, iar oamenii au putut ieși din case fără declarație pe propria răspundere.

Cu toate acestea, grupul are și acum zeci de postări pe zi și a devenit o platformă pentru comunitatea locală să ceară ajutor, iar pentru afacerile locale să își promoveze produsele.

Știti cumva cât costă o operațiune de curățare a unui aer condiționat și cine se ocupă de așa ceva? Unde pot găsi hortensie în ghiveci? Cine vinde rosii (legume) netratate? Recomandări arhitect zona rurală? - sunt doar câteva dintre zecile, dacă nu sutele, de întrebări de pe grup, care își găsesc în câteva minute răspunsurile.

”Nu m-am așteptat. În două-trei săptămâni, am fost 15-20.000 de membri. Acum, suntem o comunitate, o familie mai mare. Ne ajutăm între noi, cu tot felul de informații, încă se face voluntariat”, ne-a mai povestit inițiatoarea proiectului.

Donații, nu doar afaceri

Totodată, platforma s-a ocupat și de donații pentru familiile nevoiașe și a pus în legătură voluntarii cu cei care aveau nevoie de ajutor. Multe restaurante, oameni simpli și voluntari au oferit în această perioadă mese calde sau medicamente celor care au avut nevoie.

De exemplu, o familie din Galați avea nevoie de un frigider și în mai puțin de 24 de ore s-a găsit donator, iar aparatul a ajuns la familia respectivă:

De menționat este că acest model de sprijin pentru afacerile locale a fost preluat și de Brăila, Buzău, Brașov și chiar București.

”Am văzut că proiectul este extins mult, inclusiv în Moldova există un grup. Au apărut și alte grupuri mai micuțe… Este bine, atât timp cât promovarea se face gratuit și fără niciun interes ascuns. Mediul privat are nevoie de ajutor”, a adăugat Dana Hâncu pentru SpotMedia.ro.

Citește și Au adus acasă români bolnavi, în ciuda pandemiei - Interviu cu președintele Live to save lives


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇