Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, susține că autobuzele școlare a căror circulație a fost oprită în 2020 au reprezentat o măsură populistă a fostului primar Gabriela Firea. Generau costuri mari și erau disponibile doar pentru 6 din cele 600 de școli din București, spune acesta.
„Autobuzele școlare, a căror circulație a fost oprită în cursul anului 2020, au reprezentat o măsură populistă a ex-primarului Firea. Autobuzele școlare erau destinate doar pentru 6 școli din cele 600 ale Bucureștiului și nicidecum pentru toate unitățile de învățământ din Capitală.
Era vorba de un program-pilot, prin care au fost create 16 linii de transport pentru 6 școli. Astfel de linii, care au un număr mic de utilizatori înscriși, generează costuri foarte mari raportat la numărul de utilizatori”, a scris pe Facebook Nicușor Dan.
Acesta a precizat că, din analiza primită la primărie, costul lunar al funcționării acestor autobuze școlare a fost de 564.500 lei, plus TVA.
Nicușor Dan susține că, în prezent, toți elevii circulă gratuit pe toate mijloacele de transport în comun, pe toate traseele din București.
Firea: Ca un laș, nu-și asumă decizia cruntă
Precizările primarului au venit după acuze ale fostului edil, actual senator PSD, Gabriela Firea.
„Luni începe școala fizic, în sfârșit! A confirmat și K. Iohannis. Ce s-a gândit noul primar al Capitalei? Să 'dea o mânā de ajutor' familiilor din București și Ilfov. Așa că a ordonat oprirea transportului școlar, asigurat de STB la propunerea mea ca primar, și prin votul consilierilor generali social-democrați.
Da, da, este incredibil! Dar cât se poate de real! În plus, ca un laș, nu-și asumă decizia cruntă luată de el personal - sunt martori din primărie și STB -, așa că a dispus ca anunțul să fie făcut, chipurile, ca o decizie a Asociației de dezvoltare pentru transport”, a scris marți seara pe Facebook Gabriela Firea.