Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Ciprian Şerban, anunță că a trimis Corpul de Control la Metrorex pentru a verifica contractele şi respectarea prevederilor legale la acordarea de sporuri.
”Am trimis, astăzi, Corpul de Control al Ministrului Transporturilor și Infrastructurii să efectueze un control tematic la ”METROREX” – Societatea Comercială de Transport cu Metroul București.
Obiectivele trasate pentru acest control sunt:
- Verificarea respectării prevederilor legale și a reglementărilor interne în derularea contractelor încheiate la nivelul societății;
- Verificarea respectării prevederilor legale la acordarea de sporuri și alte avantaje pentru salariații societății”, a scris Ciprian Șerban pe Facebook.
Ministrul Transporturilor a precizat că verificările Corpului de Control pot fi extinse asupra oricăror alte aspecte privind activitatea Metrorex.
La începutul lunii, Club feroviar a dezvăluit că angajații Metrorex beneficiază de o listă extinsă de sporuri, inclusiv faimosul „spor de metrou” – acordat nu doar personalului care lucrează în subteran, ci și funcționarilor din birouri, economiștilor, contabililor, inspectorilor HR, traducătorilor, bibliotecarilor și chiar șoferilor din aparatul central.
Sporurile sunt prevăzute în Contractul Colectiv de Muncă semnat în decembrie 2024 de conducerea Metrorex cu sindicatul Unitatea – condus de Marian Artimon – și au fost însoțite de o majorare salarială de 1.050 de lei/persoană, acoperită ulterior prin creşterea tarifelor de metrou de la 1 ianuarie 2025.
Printre sporurile descoperite de Club feroviar se numără:
- Spor de metrou (20–40%), inclusiv pentru funcții de birou
- Spor de vechime (12–25%)
- Spor pentru lucrul de noapte (25–28%)
- Spor pentru conducerea unei echipe (5–10%)
- Spor pentru titlul de doctor (15%)
- Spor pentru fidelitate (2–10%)
- Spor pentru efort intelectual intens și stres
Sporul de metrou este acordat inclusiv șoferilor Metrorex, care este evident că nu conduc mașinile prin tunelurile rețelei de metrou.