Euronews, despre inaugurarea Magistralei 5 de metrou după 9 ani: O dovadă de incompetență

Euronews, despre inaugurarea Magistralei 5 de metrou după 9 ani: O dovadă de incompetență
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Bucureștiul a avut nevoie de 9 ani și 16 miniștri ai Transporturilor pentru a-și duce la capăt promisiunea de a da în folosință încă o magistrală de metrou, constată ironic publicația Euronews, care povestește cum linia de 7 kilometri care a costat 660 de milioane de euro s-a deschis săptămâna aceasta, cu cinci ani întârziere.

Lucrările pe Magistrala 5, care leagă cartierul Drumul Taberei cu restul orașului, au început în 2011, relatează Euronews.

Dar proiectul, care era estimat să fie finalizat în trei ani, a fost depășit de probleme: La început, bugetul a fost înjumătățit, iar asta a dus la încetarea lucrărilor, amintesc jurnaliștii. Ei vorbesc despre nenumăratele întârzieri și despre surparea tunelului săpat în 2015.

ADVERTISING

7 kilometri de linie de metrou în 9 ani

”Acest lucru nu este în regulă”, spune Nicolae Noica, inginer în construcții și fost consilier pe lucrări publice, pentru Euronews.

În urmă cu 100 de ani, Regele Carol I a costruit 4.000 de kilometri de cale ferată în 40 de ani și noi ne lăudăm că am construit 7 kilometri de linie de metrou în 9 ani. Este o dovadă de incompetență”, a adăugat acesta.

”Nu suntem capabili să ducem la capăt proiecte publice de construcții. Parcă lucrurile merg cu spatele aici în România. În ciuda tehnologiei moderne care ne permite să lucrăm mai repede, proiectele durează mai mult decât în urmă cu un secol”, mai spune specialistul.

ADVERTISING

După incidentul cu surparea pământului, noi termene limită au fost stabilite și apoi încălcate, iar jurnaliștii Euronews le-au punctat pe fiecare în parte: Primul termen stabilit a fost la începutul lui 2017, apoi sfârșitul anului, apoi vara lui 2018, apoi începutul lui 2019 și, într-un final, sfârșitul lui 2019.

Marea deschidere

”Apoi, miercuri, pe 16 septembrie, a fost în sfârșit deschis”, scrie Euronews, citând ironic declarațiile pline de laudă ale autorităților.

ADVERTISING

”Asistăm la un moment istoric pentru tot ceea ce înseamnă transportul public. Punerea în funcțiune a magistralei reprezintă cea mai importantă realizare a Metrorex”, spunea Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, la inaugurare.

”Sigur nu a fost uşor până aici şi această linie risca să devină un fel de legendă, o legendă a amânărilor. Dar iată că a venit un guvern hotărât care a dorit să dovedească faptul că şi astfel de lucrări pot fi finalizate cu succes şi iată că se inaugurează”, a declarat Klaus Iohannis.

Metreorex nu a răspuns solicitărilor publicației Euronews de a comenta informațiile.

Citește și:


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇