Veste proastă pentru clienții Blue Air. Zborurile, amânate pentru o perioadă lungă de timp

Veste proastă pentru clienții Blue Air. Zborurile, amânate pentru o perioadă lungă de timp

Blue Air va relua zborurile abia din 10 octombrie, pentru că nu are bani de combustibil şi celelalte cheltuieli necesare pentru cursele planificate începând cu 12 septembrie.

Compania le cere pasagerilor care aveau bilete cumpărate pentru zboruri de până în 10 octombrie “să nu se mai prezinte la aeroporturile de plecare, aceste zboruri neputând fi operate”.

În perioada 6-11 septembrie au fost planificate, dar anulate 401 zboruri și au fost afectați peste 54.000 de călători. Dacă perioada de suspendare a zborurilor se prelungeşte cu încă o lună, asta înseamnă alte zeci de mii de pasageri afectaţi.

ADVERTISING

Compania nu precizează ce se întâmplă cu banii daţi de aceşti călători pe bilete, însă într-un comunicat precedent spunea că „le-a oferit opțiunile prevăzute de legislația în vigoare, aplicabile tuturor operatorilor aerieni la nivel european (rambursarea biletelor de călătorie, rerutarea pe următorul zbor disponibil publicat pe website sau rambursarea în portofelul electronic utilizabil la viitoare achiziții de bilete).”

„Absolut toate chestiunile legate de rambursarea pasagerilor depind esențial de reluarea activității, astfel încât societatea să poată realiza veniturile necesare, atât pentru operarea zborurilor curente, cât și pentru rambursarea sumelor datorate către pasageri”, mai arăta Blue Air.

ADVERTISING

Blue Air nu are bani pentru că au scăzut vânzările

Compania mai spune azi că i-au scăzut încasările din bilete, de aceea, nu are bani ca să reia zborurile luni, aşa cum îşi propusese iniţial.

"În ultimele 48 de ore conducerea executivă, Consiliul de Administraţie şi acţionariatul Blue Air au constatat faptul că nivelul vânzărilor de bilete a fost semnificativ afectat, iar sumele care au fost încasate de procesatorii de plăţi au fost blocate de către aceştia, astfel încât societatea nu dispune în acest moment de fondurile necesare plăţii combustibilului şi celorlalte cheltuieli operaţionale, necesare pentru zborurile planificate începând cu data de 12 septembrie", transmite compania.

ADVERTISING

În plus, toţi furnizorii de servicii esenţiale zborurilor au condiţionat furnizarea respectivelor servicii de plata datoriilor scadente, explică sursa citată.

"În acest context, au fost analizate toate aspectele privind modalitatea de reluare cât mai rapidă a activităţii de zbor, discutându-se în mod direct cu zeci de furnizori critici ai companiei, respectiv aeroporturi, societăţi de handling, furnizori de combustibil, autorităţi de control al traficului aerian, precum şi cu proprietarul aeronavelor operate de Blue Air.

În urma acestora, societatea îşi propune să reia zborurile începând cu data de 10 octombrie 2022", este mesajul Blue Air.

După ce i s-a ridicat poprirea de pe conturile bancare, Blue Air anunța miercuri că va relua zborurile curând. Iată însă că, de fapt, abia pe 10 octombrie are de gând să facă asta.

Datoriile companiei se ridică la un total de 230 milioane de euro, ceea ce înseamnă 50% din totalul veniturilor realizate într-un an normal de operare.

Creanţa de 28,7 milioane de lei pe care o are compania la Ministerul Mediului va fi eșalonată.

Scuze şi mulţumiri

Tot în comunicatul de azi Blue Air vine cu scuze faţă de pasageri şi mulţumiri pentru TAROM şi Guvern.

"Dorim să ne cerem scuze tuturor pasagerilor Blue Air, care au fost afectați de imposibilitatea efectuării zborurilor programate începând cu amiaza zilei de 6 septembrie 2022", este mesajul companiei.

"Nu în ultimul rând, având în vedere faptul că din comunicatele publice emise în cursul zilei de ieri, 8 septembrie 2022, am constatat că am fost înțeleși greșit, dorim să ne exprimăm întreaga mulțumire pentru ajutorul ce ne-a fost acordat în aceste momente de maximă criză de Compania Națională de Transport Aerian TAROM S.A. precum și de prim-ministrul României, dar și de ministrul Transporturilor, pentru repatrierea pasagerilor Blue Air care au rămas blocați în afara țării.

În lipsa acestui sprijin și în lipsa unui efort uman deosebit al tuturor angajaților TAROM S.A., precum și a celor de la Cancelaria Primului Ministru, Ministerul Transporturilor și Ministerul Afacerilor Externe, situația la momentul actual ar fi fost una mult mai gravă în ceea ce privește numărul pasagerilor blocați în aeroporturi", transmite Blue Air.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇