Cum să scrii un e-mail în engleză

Cum să scrii un e-mail în engleză
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Una dintre cele mai comune modalități de comunicare este prin intermediul unui e-mail. Într-o lume în care distanța fizică nu mai este o barieră, este foarte important ca oricine să știe să scrie e-mailuri în limba engleză.

Aceste e-mailuri trebuie să fie clare, dar și eficiente în același timp. Sunt așadar câteva lucruri pe care oricine le poate avea în vedere în redactarea unor e-mailuri în limba engleză.

În cele ce urmează îți vom prezenta câteva dintre lucrurile pe care trebuie să le cunoști despre redactarea unor e-mailuri în engleză.

Elemente de bază ale unui e-mail în engleză

În primul rând, atunci când redactezi un e-mail, subiectul trebuie să fie unul adecvat și concis. Acesta trebuie să zică tot ceea ce trebuie să știe persoana care citește e-mailul respectiv în doar un cuvânt sau două.

ADVERTISING

Subiectul trebuie să fie în tema cu ceea ce se abordează în e-mailul respectiv, astfel încât persoana care primește e-mailul să știe, încă din momentul în care citește titlul, poate și răspunsul la e-mail.

Nu uitați și de salutul cât mai potrivit. Acesta trebuie și el să fie unul care să țină cont de destinatar. Salutul poate fi în acest caz atât formal, cât și informal, acesta fiind adaptat în funcție de situație.

Un alt lucru la care trebuie să fiți atenți este corpul mailului. Acesta trebuie să iasă în evidență prin claritate, concizie, dar și politețe, astfel încât să-l facă pe cel care citește mailul respectiv să înțeleagă rapid despre ce este vorba și să dea un mesaj cât mai clar după ce termină de citit mailul.

ADVERTISING

Concluzia adecvată nu trebuie nici ea omisă din redactarea unui mail cât mai bine pus la punct. Aceasta trebuie să cuprindă cât mai bine punctele care au fost prezentate în mail și să reia pe scurt lucrurile care au fost zise în acest e-mail. Semnătura de la finalul mailului trebuie și ea să fie pusă pentru a-i arăta persoanei care citește mailul respectiv că știe cine a redactat mailul.

buki_2

Sfaturi pentru scrierea unui email eficient

Unul dintre sfaturile de care orice persoană trebuie să țină cont în redactarea unui mail cât mai bine pus la punct este folosirea unui limbaj clar, dar și direct în același timp. Un limbaj clar și direct îl face pe cititorul mailului să înțeleagă rapid despre ce este mailul respectiv și să-l ajute în a formula un răspuns clar și el, la rândul său.

ADVERTISING

Limbajul folosit în mail este așadar un lucru de ținut cont pentru o persoană care scrie mailuri în engleză sau dorește să învețe limba engleză pe un site precum BUKI.

Un alt lucru pe care orice persoană trebuie să-l aibă în vedere este să evite pe cât posibil termenii prea tehnici, precum și folosirea jargonului excesiv. Nu în ultimul rând, regulile de gramatică, dar și de ortografie trebuie și ele respectate.

Exemple practice

Exemplu de e-mail de afaceri:

Subiect: Solicitare întâlnire pentru a discuta despre o oportunitate de colaborare

Stimate [Numele Clientului]

Ma numesc [Nume expeditor] și v-am studiat activitatea companiei.

Aș dori să avem o întâlnire pentru a discuta mai multe despre colaborarea între companiile noastre pentru a ne atinge obiectivele mult mai ușor împreună.

Vă rog să-mi comunicați disponibilitatea în ceea ce privește întâlnirea.

Vă mulțumesc mult pentru timpul acordat!

Cu stimă,

[Numele tău]

[Funcția ta]

[Numele companiei]

[Număr de telefon]

[Adresa de email]

Exemplu de comunicare academică:

Subiect: Întrebări în plus despre Proiectul meu

Dragă Prof. Teodorovici,

Ma numesc [Numele tău] și sunt student masterand la [Numele Universității]. Doresc să vă scriu în legătură cu proiectul de cercetare.

Am rezolvat aceste etape ale proiectului și am câteva întrebări cu privire la cum aș putea continua proiectul respectiv.

[Intrebările]

Apreciez foarte mult tot ajutorul dvs.

Cu sinceritate,

[Numele tău]

[Date de contact]

Exemplu de conversație informală:

Subiect: Săptămâna viitoare e ok?

Sper că ai o săptămână grozavă până în acest moment! Doresc să te întreb dacă ești ok cu săptămâna următoare să ne vedem. Te rog să-mi răspunzi, iar dacă ai o preferință cu privire la întâlnire să-mi spui.

Cu drag,

[Numele tău]

Concluzie

O comunicare cât mai eficientă prin email ajută mult atât persoana care dă acest e-mail, cât și persoana care îl primește.

Este așadar foarte important ca e-mailul să fie redactat cât mai bine și să se respecte toate sfaturile practice pe care le-am prezentat în acest articol.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇