Primăria Capitalei s-a răzgândit: Fără arbori pe Șos. Fabrica de Glucoză. Încă o porțiune de stradă cu probleme s-ar putea deschide curând

Primăria Capitalei s-a răzgândit: Fără arbori pe Șos. Fabrica de Glucoză. Încă o porțiune de stradă cu probleme s-ar putea deschide curând

Primăria Capitalei încearcă fără succes să găsească o soluție pentru a repara trotuarele periculoase de pe Șoseaua Fabrica de Glucoză, pe care a lărgit-o și a inaugurat-o la finele lunii iunie. Acum vrea să renunțe la alveolele pentru arbori.

Trotuarele Șoselei Fabrica de Glucoză au fost construite greșit, după cum SpotMedia.ro v-a relatat deja.

Pe alocuri, acestea sunt prea înguste chiar și pentru un singur pieton sau un biciclist. Or, trotuarele – care nu pot fi amenajate oricum, ci doar în conformitate cu normativele în rigoare – ar trebui să asigure condiții optime pentru circulația confortabilă și în siguranță a bucureștenilor.

ADVERTISING

Or, pentru oamenii care circulă pe Fabrica de Glucoză (pe ambele părți ale drumului sunt, finalizate sau în construcție, clădiri de birouri și locuințe) trotuarele nu sunt deloc sigure. Oricând un biciclist ar putea acroșa un pieton.

Iar un bucureștean în scaun rulant sau o mamă cu cărucior n-are nicio șansă să poată circula în bune condiții pe trotuarele de pe Fabrica de Glucoză.

PMB nu mai are cum sa extindă trotuarele în exteriorul șoselei pentru că terenurile sunt deja ocupate de dezvoltatori imobiliari, care construiesc acolo. În plus, pe o parte a segmentului șoselei dintre Barbu Văcărescu și Calea Floreasca e râpă. Așa că ar fi nevoie de lucrări mai complexe pentru lărgirea șoselei.

ADVERTISING
FĂRĂ SCURTĂTURI. Ajungem departe

În context, Asociația Metrou Ușor a propus – aducând o serie de argumente – eliminarea separatoarelor din beton de pe mijlocul șoselei și îngustarea benzilor de circulație. În acest fel, ar fi suficient loc pentru mutarea benzii de bicicliști pe carosabil și pentru lărgirea șoselei.

PMB a promis că va rezolva problemele. Dar până la acest moment n-a făcut-o.

SpotMedia.ro a solicitat informații despre strategia de remediere de la specialiști din PMB care au monitorizat implementarea proiectului. Până acum n-am primit niciun răspuns.

În schimb, Asociația Metrou Ușor a remarcat că PMB a început să asfalteze alveolele pentru arbori. Potrivit informațiilor SpotMedia.ro, oricum introducerea alveolelor a fost o hotărâre de ultim moment a PMB, ele nefiind luate în calcul pe durata lărgirii străzii.

ADVERTISING
https://www.facebook.com/MetrouUsor/posts/3148313131923398

Ce sens ar avea acum asfaltarea lor – fără măcar să se elimine și bordurile din jur, pe care se alunecă – n-am reușit să înțelegem. Și nici PMB nu a comunicat.

Interesant este că și segmentul dintre strada Barbu Văcărescu și Calea Floreasca – bucată ce pare pregătită pentru deschidere – are aceleași probleme. Trotuare înguste și periculoase.

fabrica-de-glucoza-2-
Segmentul dintre Strada Barbu Văcărescu și Calea Floreasca al Șoselei Fabrica de Glucoză. Foto: Gabriel Kolbay

Deja pe acest segment de șosea circulă riveranii. Așa că cel mai probabil și pentru toți ceilalți strada se va redeschide curând.

fabrica-de-glucoza-3
Parte dintre șoferi pot circula deja pe un sens al segmentului dintre Strada Barbu Văcărescu și Calea Floreasca a lȘoselei Fabrica de Glucoză. Foto: Gabriel Kolbay

Primăria Capitalei încearcă de mai bine de un deceniu să supralărgească Șoseaua Fabrica de Glucoză. Și din păcate - atunci când a reușit să o facă - a procedat greșit și a pus în pericol pietonii și bicicliștii care circulă prin zonă.

Citește și

Firea inaugurează Șoseaua Fabrica de Glucoză, care se redeschide azi

La o lună de la inaugurare, trotuarele de pe Șoseaua Fabrica de Glucoză rămân periculoase pentru pietoni și bicicliști. Primăria promite, dar soluția vine de la pasionații de infrastructură

Firea mai are nevoie de 12 milioane de lei pentru șantierul din Prelungirea Ghencea și cere CNAIR să se miște mai repede


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇