Firea inaugurează Șoseaua Fabrica de Glucoză, care se redeschide azi

Firea inaugurează Șoseaua Fabrica de Glucoză, care se redeschide azi

Circulația pe ambele sensuri ale Șoselei Fabrica de Glucoză se reia joi, pe 25 iunie. Se va deschide momentan segmentul dintre Șoseaua Petricani și Strada Barbu Văcărescu.

Inițial, PMB a anunțat o deschidere a traficului rutier pe ambele sensuri ale șoselei, nu o inaugurare. Ulterior, însă, Primăria a anunțat că redeschiderea traficului pe șosea va fi, totuși, inaugurată, la ora 11:00, de însăși Gabriela Firea.

Ulterior, PMB a transmis pe pagina sa de Facebook imagini live în care apare primarul general alături de mai mulți membri ai echipei sale și de reprezentanți ai constructorului, într-un autobuz, circulând pe șoseaua lărgită.

https://www.facebook.com/gabifirea/videos/268391504603522/

Ultimele finisaje au început de la prima oră a dimineții

Consilierul pe probleme de infrastructură al Gabrielei Firea, Marius Coajă, a precizat, însă, pentru SpotMedia.ro că se află la fața locului, unde se fac ultimele pregătiri pentru reluarea circulației.

”Se va deschide în cursul zilei circulația pe ambele sensuri pe Șoseaua Fabrica de Glucoză, între Petricani și Barbu Văcărescu.

Se deschide traficul pe Șoseaua Fabrica de Glucoză (cu verde), între Șoseaua Petricani (u roșu) și Strada Barbu Văcărescu (cu albastru închis). Cu galben pe harta, capătul din Șoseaua Fabrică de Glucoză care e încă în lucru. Cu albastru deschis pe harta, capatul Autostrazii Urbane care aduce trafic pe Fabrica de Glucoză

Pe restul șoselei (Fabrica de Glucoză – n.red.) până la Floreasca (unde s-au schimbat conducte de apă caldă -n.red.) s-au efectuat sudurile la artera de apă. Săptămâna viitoare vor veni cu arterele peste canivou (galeria în care stau conductele -n.red.). Apoi vom asfalta. Acestea sunt singurele lucrări rămase și pe acea porțiune de șosea”, a spus Marius Coajă pentru SpotMedia.ro.

Marius Coajă, consilierul pe probleme de Infrastructură al Gabrielei Firea. Foto: Facebook/ Gabriela Firea

Una dintre problemele Șoselei Fabrica de Glucoză este faptul că unele dintre trotuare sunt prea înguste. De fapt, potrivit unor surse consultate se SpotMedia.ro, ele au fost dimensionate corect. Ulterior, însă, Primăria Capitalei a revenit asupra proiectului și a hotărât că pe trotuare trebuie amplasate și niște alveole în care se vor planta arbori.

Iar în acele zone porțiunea de carosabil pe care se poate circula nu depășește 60 de centimetri. Or, asta îngreunează foarte mult circulația pietonilor. Iar pentru o mamă cu copil în cărucior sau pentru o persoană cu dizabilități, respectivele porțiuni de trotuar vor fi imposibil de tranzitat.

Foto: Arhivă Facebook/Gabriela Firea

PMB vrea de peste 10 ani să lărgească aceast drum

Supralărgirea Șoselei Fabrica de Glucoză este un proiect pe care PMB și-a propus demult să îl scoată la capăt. Consiliul General a decis încă din 2010 că acest drum ar trebui să aibă nu câte o bandă pe sens, ci câte două.

Inițial, consilierii au votat un buget de 163 de milioane de lei pentru a-i despăgubi pe cei pe terenurile cărora urma să construiască noile benzi ale șoselei. Apoi au început să se certe pe această temă. Patru ani mai târziu au votat încă o hotărâre, în care bugetul pentru exproprieri era de numai 60 de milioane de lei.

Abia în 2017 a reușit PMB să lanseze o licitație, pe care a câștigat-o o asociere formată din Tracon și Straco, alături de proiectantul Primacons Group.

Documentația s-a finalizat când PMB tocmai se pregătea să își adopte bugetul pe 2018. Asta a cauzat întârzieri la plată din partea Primăriei și tensiuni cu constructorul. Mult așteptata începere a lucrărilor s-a amânat încă o dată.

În cele din urmă, șantierul s-a deschis în 2018. Au fost perioade în care s-a lucrat mai încet decât ar fi trebuit. Iar nevoia de șosea mai lată a crescut, mai ales că la finele anului respectiv s-a inaugurat Autostrada Urbană, care a adus și mai mult trafic în zonă.

Potrivit lui Marius Coajă – la solicitarea unor dezvoltatori imobiliari care vor construi 10.000 de locuințe în Sectorul 2 – li s-a permis unor firme de utilități să intervină în zonă, pentru a asigura că rețelele sunt suficiente pentru a alimenta viitoarele cartiere.

Iar asta a întârziat și mai mult lucrările.