Raluca Nicolaescu de la Mastercard România vorbește despre implicarea uriașă de care companiile au dat dovadă de când a început pandemia. S-au sprijinit reciproc, astfel încât, împreună, să poată sprijini ceea ce mulți ne temeam că o să cadă din prima: sistemul medical românesc.
Și iată cum, până în ziua de astăzi, lucrurile au funcționat. De acum încolo, însă, depinde de fiecare dintre noi ce va urma.
Gesturi care au salvat vieți în România
Mastercard a fost prima companie care a răspuns apelului lansat de Asociația Dăruiește Viață. Atunci, la începutul lunii martie, compania dona deja 100.000 de euro pentru spitalele României.
Apoi a sprijinit mai multe demersuri pentru a asigura porții de mâncare personalului din linia întâi și nu a ezitat să doneze când a mai fost nevoie.
”Doar colaborarea între oameni, companii și autorități ne poate ajuta să traversăm orice perioadă, indiferent de obstacolele întâlnite pe parcurs”, spune Raluca Nicolaescu, Head of Marketing Mastercard România, într-un interviu acordat SpotMedia.
Cum v-a găsit criza COVID?
Pentru noi, începutul fiecărui an înseamnă o perioadă de pregătire și finalizare a planurilor pentru următoarele 12 luni.
Așadar, la momentul apariției primelor semne, eram în punctul în care trasam ultimele detalii pentru o mare parte dintre campaniile de brand, entuziasmați fiind că vom continua colaborările începute anterior, vom lega noi parteneriate frumoase și, astfel, ne vom continua misiunea de a construi un viitor mai bun.
Însă odată cu venirea pandemiei și declanșarea stării de urgență, ne-am „împachetat” lucrurile de la birou pentru a ne continua activitatea de acasă și ne-am reconfigurat planurile, pornind de la ceea ce avea să fie prioritatea noastră în următoarea perioadă: siguranța și sănătatea angajaților, partenerilor, clienților și a consumatorilor noștri.
Iar de atunci și până în prezent, eforturile noastre au fost concentrate în direcția identificării de soluții care puteau contribui la susținerea celor din linia întâi.
Ce v-a determinat să vă implicați și să donați pentru cei din linia întâi?
Mastercard a fost întotdeauna despre siguranța consumatorilor și despre sprijinirea comunităților în care activează, prin diferite inițiative menite să asigure securitatea oamenilor sau să prevină și să combată eventualele amenințări, să sporească incluziunea și educația financiară, să susțină sistemul medical sau să promoveze inovația, pentru a contribui, în final, la construirea unui viitor mai bun.
Iar odată cu declanșarea acestei situații fără precedent, am știut că va fi nevoie de tot ajutorul care putea fi oferit pentru gestionarea și minimizarea efectelor generate și am simțit că este de datoria noastră să ne implicăm cât putem.
La două zile după ce Asociația Dăruiește Viață a anunțat, pe 11 martie, că din acel moment avea să redirecționeze toate donațiile primite pentru a susține spitalele din țară, am fost prima companie care s-a alăturat inițiativei, printr-o contribuție de 100.000 de euro.
Apoi, am continuat să discutăm cu partenerii noștri pentru a găsi împreună modalități prin care puteam ajuta mai departe.
Astfel, ne-am alăturat inițiativei #ACUM, dezvoltată de KANE, care a devenit temporar o bucătărie comunitară, cu dublu obiectiv: susținerea personalului medical din prima linie, prin mese calde, livrate zilnic gratuit, și susținerea industriei de ospitalitate, prin preluarea stocurilor de la furnizori locali, precum și prin includerea în echipă a angajaților de la alte restaurante care și-au suspendat atunci activitatea.
Cu sprijinul Mastercard, în calitate de partener principal, KANE a livrat pentru 45.000 de porții de mâncare personalului medical și persoanelor vulnerabile.
Apoi, ne-am unit forțele cu stațiile de alimentare OMV Petrom pentru a livra 22.000 de pachete cu alimente către cadrele medicale din 5 spitale din București și Ploiești.
Ulterior, am venit în sprijinul campaniei Donează pentru linia întâi, dezvoltată de eMAG, Banca Transilvania, Bitdefender și Mobexpert, cu o donație inițială de 500.000 de lei, urmată de o contribuție adițională de peste 390.000 de lei până în prezent, printr-un mecanism de top-up pe donațiile individuale ale consumatorilor efectuate cu un card Mastercard sau Maestro, pe platforma campaniei.
Care a fost cea mai mare lecție pe care ați învățat-o în urma acestei crize?
Am aflat că responsabilitatea, solidaritatea și sentimentul de comunitate poate ieși la lumină chiar și într-o perioadă în care temerile și imprevizibilul ne urmăreau pe parcursul fiecărei zile.
Ni s-a demonstrat, mai mult ca niciodată, că tehnologia este aliatul nostru și ne ajută să fim aproape de cei dragi, chiar și la distanță, ne permite să achiziționăm bunurile necesare într-un mod sigur și rapid, să rămânem conectați pe plan profesional, dar și ancorați la realitate.
Dar, cu precădere, ni s-a reconfirmat faptul că doar colaborarea între oameni, companii și autorități ne poate ajuta să traversăm orice perioadă, indiferent de obstacolele întâlnite pe parcurs.
Citește și: