Moartea unui miliardar și un clip de 3 secunde schimbă regulile de circulație

Moartea unui miliardar și un clip de 3 secunde schimbă regulile de circulație
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Moartea magnatului Cyrus Mistry într-un accident auto a provocat o dezbatere intensă în India despre siguranța rutieră și înăsprirea legislației.

Ministrul indian al Transporturilor, Nitin Gadkari, a anunțat pe Twitter că persoanele care vor călători pe locurile din spate ale autovehiculelor fără să poarte centura de siguranță vor fi amendate în curând, relatează BBC.

"Din cauza accidentului lui Cyrus am luat o decizie… o alarmă va suna continuu până când persoanele de pe locurile din spate vor purta centura de siguranță", a scris Gadkari.

Cyrus Mistry, în vârstă de 54 de ani, a murit duminică, după ce mașina în care se afla a lovit un separator de sens pe o autostradă care leagă Gujarat de Mumbai. Potrivit presei locale care a citat surse din poliție, fostul președinte al companiei auto Tata Motors și un alt pasager care și-a pierdut viața nu purtau centură de siguranță.

Legislația indiană impune folosirea centurilor de siguranță de către toți ocupanții unei mașini, însă aceasta a fost rareori aplicată pentru locurile din spate.

ADVERTISING

India este una dintre țările cu cele mai multe victime provocate de accidentele auto - în fiecare an, sute de mii de oameni își pierd viața pe șosele. În 2021, bilanțul a depășit 150.000 de decese, cu o medie de 18 pe oră, arată datele Guvernului.

Aceste cifre alarmante au dus rareori la o dezbatere națională despre siguranța rutieră, însă, după moartea lui Mistry, un clip de numai trei secunde care prezintă simularea unei coliziuni auto asupra unui pasager care nu poartă centura a schimbat optica indienilor pe această temă. Filmulețul a fost distribuit de mii de persoane.

Mulți, printre care și omul de afaceri indian Anand Mahindra, au scris că vor purta mereu centura, inclusiv când vor sta pe locurile din spate, iar ministrul Transporturilor i-a mulțumit.

ADVERTISING

Însă mentalitatea e greu de schimbat într-o țară în care siguranța auto a fost mereu un subiect controversat.

Unii specialiști susțin că există probleme mai importante care trebuie rezolvate urgent. Un reprezentant al asociației șoferilor a declarat că accidentul în care a murit Mistry a fost cauzat de "o problemă de inginerie rutieră" - pasajul larg pe care circula mașina se îngustează brusc într-o "bandă serpentină" care ar fi putut să-l deruteze pe șofer.

Alți experți susțin că Guvernul ar trebui să se asigure că autostrăzile care traversează țara sunt proiectate și semnalizate corespunzător.

Cel mai mare producător auto din India a contestat anterior planurile Guvernului de a impune obligativitatea montării a șase airbaguri în toate mașinile, argumentând că măsura ar atrage costuri mari și va afecta piața mașinilor mici. Însă comentariul ministrului Transporturilor după moartea lui Mistry dă de înțeles că planul va fi implementat în curând.

ADVERTISING

Aplicarea schimbărilor preconizate va necesita, de asemenea, și o schimbare a mentalității pentru milioane de indieni, obișnuiți să se înghesuie în mijloacele de transport în comun sau să urce chiar pe plafonul acestora.

T.D.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇