La începutul acestei săptămâni, unii dintre utilizatorii ChatGPT, chatbotul bazat pe Inteligență Artificială dezvoltat de OpenAI, au observat că în propriul cont apar informaţii şi discuţii care nu le aparţin. Pentru a investiga şi rezolva problema, OpenAI a blocat pentru o mare parte a zilei de luni accesul la chatbot.
Acum, compania vine să explice ce s-a întâmplat şi ce date au fost de fapt expuse.
A fost o problemă cu memoria cache, explică cei de la OpenAI. Instrumentul open-source folosit, Redis, ajungea să returneze răspunsuri ale altei cereri decât cea originală atunci când una dintre cereri era anulată înainte de a fi completată.
Dincolo de bugul din Redis, o mare problemă a venit dintr-o configurare greşită făcută de OpenAI propriilor servere, care a declanşat un val de cereri anulate de Redis.
Astfel, datele unora dintre utilizatori ajungeau în conturile altor utilizatori ai ChatGPT. Compania spune că au fost afectaţi doar 1,2% dintre abonaţii Premium.
Au fost compromise în acest fel o serie întreagă de informaţii personale, de la nume şi adresă de e-mail, până la data de expirare a cardului şi ultimele patru cifre ale acestuia.
Acelaşi bug a făcut posibil ca părţi ale discuţiilor purtate cu ChatGPT să ajungă în conturile altor utilizatori.