"Fractură pe coloana vertebrală a Moldovei" Drulă anunță un blocaj la A7 Ploiești - Buzău şi riscăm să nu ne încadrăm în PNRR

"Fractură pe coloana vertebrală a Moldovei" Drulă anunță un blocaj la A7 Ploiești - Buzău şi riscăm să nu ne încadrăm în PNRR

Fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, anunță că deși luni ar fi trebuit finalizată evaluarea ofertelor depuse pentru construirea A7 Ploiești – Buzău, termenul a fost amânat până anul viitor.

Mai mult, spune Drulă, pe celelalte tronsoane ale A7 între Buzău, Focșani, Bacău și Pașcani toate termenele stabilite în mandatul lui cu CNAIR și cu proiectanții au fost încălcate în ultimele 3 luni.

”Ieri, pe 13 decembrie, ar fi trebuit finalizată evaluarea ofertelor depuse pentru construirea A7 Ploiești - Buzău și anunțați câștigătorii celor 3 secțiuni. Nu s-a întâmplat, iar noul termen a fost amânat pentru 2022. Acest sector de 63 km de autostradă a fost lansat în licitație pentru execuție în iunie, iar în septembrie s-au depus ofertele.

Pe celelalte tronsoane ale A7 între Buzău, Focșani, Bacău și Pașcani toate termenele stabilite în mandatul meu cu CNAIR și cu proiectanții au fost încălcate în ultimele 3 luni. Nu s-au obținut acordurile de mediu, nu s-au aprobat investițiile prin HG în Guvern", a scris Drulă pe Facebook.

Potrivit fostului ministru, în aceste condiții, șansele ca vreunul dintre aceste sectoare să fie lansat în licitație de execuție până la finalul anului sunt practic inexistente.

Trebuie să construim 50% din autostradă până în 2024

Potrivit lui Drulă, Planul Național de Redresare și Reziliență prevede clar că în 2024 A7 trebuie să fie 50% construită.

Am reușit în acest an să obțin finanțarea europeană prin PNRR pentru Autostrada A7 Ploiești - Pașcani, un proiect major de 3 miliarde de euro și 320 km lungime, ce ar trebui să conecteze rapid și sigur Moldova de București și sudul țării.

Însă PNRR are termene clare: în 2024, A7 trebuie să fie 50% construită. Iar în 2026 trebuie să fie toată gata. Autostrada A7 și finanțarea obținută nu au voie să rămână doar pe hârtie. Moldova merită mai mult”, a punctat Cătălin Drulă.

FRACTURĂ PE COLOANA VERTEBRALĂ A MOLDOVEI - A7Ieri, pe 13 decembrie, ar fi trebuit finalizată evaluarea ofertelor...

Publicată de Cătălin Drulă pe Marţi, 14 decembrie 2021

Segmentul de autostradă Ploiești - Buzău este abia primul din Autostada A7. Următoarele porțiuni ar urma să continue traseul șoselei de mare viteză prin Focșani și Bacău, până la Pașcani.

Per total, șoseaua de mare viteză ar urma să aibă cira 329 de kilometri.

Aceasta ar urma să fie a doua autostradă din Moldova, după A8, care ar trebui să lege Târgu Mureș de Ungheni (situat la granița cu Republica Moldova).