Drulă: Lansăm licitație pentru 63 km din Autostrada A7 chiar în această lună. Și apoi intrăm pe șantier, nu mai așteptăm cu anii

Drulă: Lansăm licitație pentru 63 km din Autostrada A7 chiar în această lună. Și apoi intrăm pe șantier, nu mai așteptăm cu anii

La finalul ședinței de guvern, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă (USR PLUS), a anunțat că s-a făcut un pas important spre construcția unui segment de 60 de km din Autostrada A7.

”Am aprobat astăzi indicatorii tehnico-economici pentru A7 Ploiești-Buzău. E practic aprobarea investiției și asumarea că se va face. E un proiect tehnic care a fost pregătit la nivel de detaliu, cu proiect tehnic. Iar licitația pentru execuție va fi lansată până la finele lunii mai", a spus Cătălin Drulă.

Ministrul promite să mişte lucrurile mai repede ca în trecut.

"Dacă vă uitați la orice autostradă în lucru acum, de la A0 la Craiova-Pitești, veți vedea că între momentul aprobării în ședința de guvern a indicatorilor tehnico – economici și momentul în care vedem utilajele în teren trec și 6-12 ani.

Ministrul Transporturilor Cătălin Drulă, declarații după ședința de guvern.

Ministrul Transporturilor Cătălin Drulă, declarații după ședința de guvern.

Publicată de Cătălin Drulă pe Miercuri, 5 mai 2021

Aici nu mai amânăm. Lansăm licitația chiar luna aceasta. Facem exproprierile chiar acum.

Și astfel nu vom mai avea probleme ca până acum, din cauză că a trecut mult de la întocmirea documentației și e nevoie de modificări.

Licitația ar trebui să dureze 4-6 luni. Mai există partea de contestații, dar se lucrează atât la nivel de Guvern, cât și la Parlament pentru scurtarea acestei perioade.

Apoi, de la semnarea contractului, constructorul va putea intra direct in teren. Nu va urma o pauză de 1-2 ani până să vedem lucrări.

Nu vom mai avea toate acele situații. Că a fost făcut acum 10 ani. Că s-au mai schimbat. La semnarea contractului, cam 4-6 luni – care depinde de durata desfășurării licitației - mai depinde și de partea de contestație, dar știu că se lucrează la Guvern și Parlament care să facă mai rapidă.

De la semnarea contractului, constructorul poate intra în teren. Nu urmează o pauză de 1-2 ani până vedem lucrări”, a explicat Cătălin Drulă.

E autostradă cu pădure liniară, vrem bani din PNRR

Cătălin Drulă spune că acest segment de autostradă vine și cu inovație și speră să obțină finanțare nerambursabilă prin PNRR pentru lucrări.

”E vorba de un proiect de 63 de km, pe care îl vrem finanțat prin PNRR. Am fost la Bruxelles și am discutat în mod particular despre acest proiect.

E o autostradă cu perdele forestiere. Nu câțiva arbori, ci o pădure liniară de aproape 60 km și o suprafață de 160 de hectare. Vom avea și 4 spații de servicii generoase, cu infrastructură pentru mașini electrice.

În plus, vor fi zeci de km de drumuri locale modernizate”, a precizat Cătălin Drulă.

Segmentul de autostradă despre care vorbește Cătălin Drulă este abia primul din Autostada A7. Următoarele porțiuni ar urma să continue traseul șoselei de mare viteză prin Focșani și Bacău, până la Pașcani.

Per total, șoseaua de mare viteză ar urma să aibă cira 329 de kilometri.

Aceasta ar urma să fie a doua autostradă din Moldova, după A8, care ar trebui să lege Târgu Mureș de Ungheni (situat la granița cu Republica Moldova).

Pentru un segment important de 100 de kilometri din A8 - situat între Târgu Mureș și Ungheni - lucrările de proiectare ar urma să înceapă vineri, a precizat Cătălin Drulă.

Citește și:

  • În ce stadiu e fiecare dintre șoselele orbitale ale Bucureștiului și când vom putea circula pe ele în siguranță