Renault și compania chineză Geely au ajuns la un acord privind lansarea unei societăţi mixte, deţinute în mod egal, care va furniza motoare pe combustie şi tehnologie hibridă brandurilor pe care le deţin, precum şi altor companii auto își pun într-o companie nouă, deținută jumătate-jumătate.
Practic, noua societate se va ocupa de toată producția de motoare, la nivel mondial, transmite Reuters care citează un comunicat Renault.
Activitatea mecanică de la Dacia, precum și centrele de cercetare de la București și Titu (care au împreună aproximativ un sfert dintre angajații din România) vor fi integrate în noua structură.
Renault transmite că “în România, se intenționează ca entitatea specializată pe grupuri motopropulsoare să rămână în continuare Renault Mécanique Roumanie (RMR)”.
Biziday consideră că menționarea RMR în contextul parteneriatului cu Geely sugerează că entitatea va fi scoasă în afara grupului Dacia-Renault România, pentru a deveni un furnizor de motoare termice și hybride.
Renault face referire şi la transferul entităților de cercetare și dezvoltare, ceea ce ar include centrele de proiectare și testare de la București și Titu.
În total, transferul uzinei de motoare de la Mioveni (dar fără fabrica de șasiuri) și al centrelor de cercetare și dezvoltare către noua entitate, deținută în comun cu compania chineză, implică externalizarea a aproximativ trei mii de angajați din cei 14 mii pe care Renault îi are în România, adaugă Biziday.
Renault se sparge în două entităţi
La începutul lunii mai, Renault a anunţat că ia în considerare spargerea în două entităţi separate, una dedicată dezvoltării, producţiei şi vânzării de vehicule electrice, cu sediul în Franţa, şi cealaltă dedicată dezvoltării şi producţiei de motoare şi cutii de viteze termice şi hibride de nouă generaţie E-TECH, care va include operaţiunile din România, Spania, Portugalia, Turcia şi America Latină.
Divizia specializată pe producţia de vehicule electrice va avea numele de cod "Ampere", separată de divizia ce va regrupa operaţiunile din domeniul motoarelor pe combustie, având numele de cod "Horse".
Noua societate făcută cu chinezii de la Geely va avea 19.000 de angajaţi la 17 fabrici şi trei centre de cercetare-dezvoltare (R&D), iar acordul final şi lansarea noii companii ar urma să aibă loc în 2023, au anunţat cei doi producători auto.
Noua companie va avea sediul la Londra, adaugă sursele, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.
Renault şi Geely vor deţine fiecare 50% din societatea mixtă, au anunţat într-un comunicat companiile, fără a da alte detalii financiare.
Geely deţine de asemenea Volvo Cars şi o participaţie de 9,7% în Daimler AG.
De asemenea, Renault este în negocieri cu partenerul de alianţă Nissan privind o nouă investiţie în noua divizie care va regrupa operaţiunile Renault din domeniul vehiculelor electrice.