Cumpărăturile online de Black Friday din Statele Unite au crescut cu aproape 22%, la un nivel record de 9 miliarde de dolari, potrivit datelor Adobe Analytics.
În schimb, traficul în magazine a scăzut cu 52,1%, cumpărătorii preferând să facă achiziţii de acasă, pentru a se proteja de noul coronavirus, relatează CNBC.
Pentru următoarele săptămâni, esenţiale pentru sezonul cumpărăturilor de sărbători, traficul din magazine ar putea scădea cu 22%-25% faţă de anul trecut, potrivit unor estimări anterioare ale Sensormatic Solutions.
Cumpărătorii au cheltuit 9 miliarde de dolari pe Internet, în a doua zi după Thanksgiving, cu 21,6% mai mult faţă de anul trecut, potrivit Adobe, care analizează tranzacţiile online a 80 dintre cel mai importanţi 100 de retaileri online din Statele Unite.
Această sumă face ca ediţia Black Friday 2020 să fie al doilea cel mai mare eveniment online din istoria Statelor Unite, după ediţia de anul trecut a Cyber Monday, potrivit Adobe.
Potrivit estimărilor, Cyber Monday va deveni în acest an cel mai mare eveniment digital din istorie, cu cheltuieli de 10,8-12,7 miliarde de dolari, care ar fi cu 15%-35% mai mari faţă de 2019.
”Consolele, telefoanele, dispozitivele smart şi televizoarele, care se cumpără de obicei de Black Friday, îşi împart în acest an spaţiul online cu cumpărături neobişnuite pentru acest eveniment, cum ar fi produsele de băcănie, hainele şi alcoolul, care în mod normal ar fi fost cumpărate în magazine”, a declarat Taylor Schreiner, director la Adobe Digital Insights.
Cum ne ferim de fraude atunci când cumpărăm online
Potrivit Adobe, de Black Friday cumpărătorii au cheltuit 6,3 milioane de dolari pe minut, sau 27,5 dolari de persoană, în medie. Cheltuielile pentru smartphone-uri au crescut cu 25,3% în acest an, la 3,6 miliarde de dolari, reprezentând 40% din totalul cheltuielilor online.
Între cele mai solicitate produse de Black Friday au fost Hot Wheels, seturi Lego, dispozitive AirPod, Apple Watch-uri, dispozitive Amazon Echo şi televizoare Samsung.