RAR recomandă românilor să vină să verifice mașinile pe care vor să le cumpere. La ce e bine să fim atenți

RAR recomandă românilor să vină să verifice mașinile pe care vor să le cumpere. La ce e bine să fim atenți

Cei care vor să își cumpere o mașină pot merge să o verifice la Registrul Auto Român. Astfel, poate fi evitată achiziționarea unei mașini cu kilometrajul măsluit sau cu probleme de identificare.

„RAR dispune de expertiza necesară identificării situațiilor care pot face diferența atunci când scoateți banii din buzunar să vă luați o mașină. Inginerii RAR au văzut de-a lungul timpului cât de vulnerabili sunt clienții atunci când cumpără un autovehicul.

Pentru că nu au pregătirea de specialitate necesară, oamenii pot fi ușor păcăliți de cei care, cu rea credință, pun la bătaie mașini cu defecțiuni ascunse, cu kilometrajul măsluit sau, și mai grav, cu probleme de identificare. Acestea din urmă îi pot pune în situația nedorită de a cumpăra un autovehicul pe care să nu îl poată folosi”, transmite Registrul Auto Român.

Două din 10 mașini care se prezintă la Registrul Auto Român au probleme de identificare. De la cele mai simple, cum ar fi serii de motor ilizibile, lipsa codului de motor sau lipsa plăcuței producătorului, până la cele mai grave precum modificarea seriei de caroserie/șasiu.

O parte dintre aceste deficiențe reprezintă motive întemeiate de a refuza cumpărarea autovehiculului folosit. Neconformitățile legate de elementele de identificare pot determina respingerea definitivă a mașinii la RAR și blocarea acesteia, de regulă fără posibilitatea readmiterii în circulație.

De asemenea, la RAR se pot evalua mașinile și din punct de vedere tehnic, iar cumpărătorii pot afla dacă există cumva reparații neconforme la structura de rezistență sau s-a intervenit la indicatorul de kilometraj.

Programările pentru serviciul RAR eXpert se fac la 021/9672 ori pe site-ul RAR - www.rarom.ro.

Un cititor SpotMedia.ro a încercat să facă o programare, joi, pe 19 mai, în ziua lansării acestui serviciu, însă a aflat că deocamdată nu este disponibil, iar operatorul de la call center nu a ştiut să îi spună preţul pe care va trebui să-l achite sau de când va fi deschisă platforma pentru programări.