Piața auto din România a înregistrat în luna iulie una dintre cele mai mari creșteri din Europa, cu un avans de 25,3% față de aceeași lună a anului trecut, arată datele publicate joi de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Astfel, au fost înmatriculate 16.337 de autoturisme noi, comparativ cu 13.057 în iulie 2024.
Practic, în iulie, avem o revenire a pieţei după prăbuşirile din ultimele luni. Amintim că în iunie am avut una dintre cele mai abrupte scăderi din ultimii ani. Înmatriculările de autoturisme noi au scăzut cu 50,3%, comparativ cu iunie 2024. Asta după ce şi în mai înmatriculările au scăzut cu 32,7% faţă de anul trecut.

Rezultatul bun din iulie plasează însă România peste media Uniunii Europene, unde înmatriculările au crescut cu 7,4%, și chiar peste piața auto europeană extinsă (UE + Marea Britanie + EFTA), care a avut un avans de 5,9%.

Creșteri mai mari decât România au fost înregistrate în Austria (+31,6%) și în grupuri de piețe din estul și sudul Europei.
În timp ce Germania a crescut cu 11,1%, piețele mari din vestul Europei – precum Franța (-7,7%), Italia (-5,1%) și Marea Britanie (-5%) – au raportat scăderi.
Dacia depășește Renault în Europa şi domină înmatriculările din grup
Dacia a avut o creștere de 13,6% la nivel european, cu 52.945 de autoturisme înmatriculate, depășind Renault (49.599 unități) și lăsând în urmă branduri consacrate precum Peugeot, Opel, Fiat, Citroën, Hyundai sau Audi.
Pe ansamblu, grupul Renault a înregistrat o creștere de 8,8% în Europa, fiind al doilea cel mai performant după grupul Volkswagen (+11,6%). În schimb, Stellantis a raportat o scădere de 1,1%, iar Tesla a suferit o prăbușire a vânzărilor de 40,2%, cu o cotă de piață redusă la 0,8%.
Grupul chinez BYD a avut cea mai spectaculoasă ascensiune: vânzări în creștere cu 225,3% și o cotă de piață care a urcat la 1,2%.