Sute de mii de abonați au decis să renunțe la „Washington Post” după ce patronul Jeff Bezos a anunțat că nu se implică în campania electorală. Bezos a recunoscut faptul că este o „planificare inadecvată”. Conducerea publicației a motivat decizia prin întoarcerea la originile de ziar independent.
Peste 200.000 de persoane și-au anulat abonamentele digitale până luni la prânz, potrivit informațiilor furnizate de două persoane din cadrul echipei Washington Post, anunță NPR.
Chiar dacă nu toate anulările intră în vigoare imediat, cifra reprezintă aproximativ 8% din partea plătită a ziarului. În total sunt aproximativ 2,5 milioane de abonați, cifră care include și varianta tipărită a ziarului. Sursele au mai anunțat că numărul de anulări a continuat să crească luni spre marți.
Un purtător de cuvânt al firmei a refuzat să comenteze informația susținând că The Washington Post Co. este o companie privată.
De asemenea, mai mulți angajați au demisionat în urma anunțului. Conducerea ziarului american a încercat să explice că nu se implică în campania electorală deoarece se încearcă întoarcerea la origini, atunci când Washington Post era un ziar independent.
Totuși, puțini oameni au crezut explicația, mai ales că decizia a fost luată doar cu câteva zile înainte de alegerile prezidențiale și în timpul unei curse foarte strânse între democrata Kamala Harris și republicanul Donald Trump.
În trecut, ziarul a scris despre acuzațiile care l-au vizat pe Trump și unii editorialiști l-au caracterizat pe republican drept o amenințare la adresa democrației.
Pentru a pune capăt discuțiilor, proprietarul Jeff Bezos a scris un articol în care a recunoscut că momentul deciziei nu este ideal.
„A fost o planificare inadecvată și nu o strategie intenționată”, a scris miliardarul.
El a respins acuzațiile conform cărora încerca să se apropie de Donald Trump sau își protejează interesele de afaceri.