Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a anunţat că a început verificările la companiile aeriene Wizz Air şi Ryan Air, după ce la Centrul European al Consumatorilor România au fost înregistrate peste 600 de sesizări la adresa celor două companii, în ultimele două luni.
Mai exact, începând cu 30 aprilie 2021, ECC Romania a înregistrat, 500 de sesizări referitoare la serviciile Wizz Air şi 114 referitoare la serviciile Ryan Air, se arată într-un comunicat de presă al ANPC.
Investigaţia este realizată de către Direcţia Generală de Control şi Supraveghere Piaţă, împreună cu Centrul European al Consumatorilor România (ECC Romania), care instrumentează sesizările transfrontaliere ale consumatorilor.
Totodată, ANPC a anunțat că a început și o investigație de fond, la toate companiile aeriene care activează pe teritoriul României. În prezent, se centralizează toate reclamaţiile, pe această temă, de pe teritoriul României, la nivelul ANPC.
Pe de altă parte, Protecția Consumatorilor sfătuiește călătorii care întâmpină probleme să se adreseze, în primă instanţă, operatorilor economici de transport aerian sau agenţiilor de turism intermediare, pentru soluţionări amiabile. Ulterior, dacă problemele nu se rezolvă, să se adreseze autorităţilor competente.
Reamintim că pentru un zbor anulat, călătorii au dreptul să solicite compensaţii de până la 600 de euro. Compensația se poate acorda chiar și în situația în care compania aeriană a asigurat un zbor alternativ. Recuperarea compensaţiilor se poate face fie amiabil, la operatorul economic, fie prin intermediul ANPC şi ECC Romania, care realizează acest lucru, cu titlu gratuit.