Aproape 60 de curse au avut întârzieri, joi, pe Aeroportul „Henri Coandă” din București, atât din cele care veneau, cât și din cele care plecau.
În total, cele 56 curse au cumulat în intervalul 00:00 – 15:00 întârzieri de 4.377 minute, deci peste 3 zile, potrivit comunicatului remis de Compania Națională Aeroporturi București SA (CNAB).
Dintre acestea, în 20 de situații, cauza întârzierii a fost rotația aeronavei sau a echipajului, alte cauze fiind restricțiile pe rută, facilitățile de aeroport, lipsa echipajului, încărcarea/descărcarea obiectelor voluminoase sau defecțiuni ale aeronavei.
Cele mai multe întârzieri le-a avut Wizzair (19 curse, 1.224 de minute), TAROM (9 curse, 570 de minute) și Ryanair (6 curse, 725 de minute).
Șase curse au fost anulate de către companiile aeriene, respectiv 4 curse Wizzair și două Eurowings.
Situația nu este însă rezolvată, existând în continuare întârzieri și după ora 15:00.
Potrivit legislației europene, pasagerii care se află în astfel de situații pot cere despagubiri. Iată câteva dintre situații:
- Dacă ajungeți la destinația finală cu o întârziere de cel puțin 3 ore, dacă întârzierea nu este cauzată de circumstanțe extraordinare.
- Dacă ajungeți la destinația finală cu o întârziere de peste 3 ore, ați putea avea dreptul și la compensații financiare.
- Dacă zborul are o întârziere de cel puțin 2 ore la plecare, compania aeriană trebuie să vă ofere asistență (gustări și băuturi răcoritoare și, dacă este necesar, cazare).
Detalii despre drepturile pasagerilor în UE găsiți AICI.