Guvernul francez a ajuns la un acord cu Comisia Europeană pentru un pachet de refinanţare destinat companiei aeriene Air France-KLM, susţinut de stat, a anunţat duminică ministrul de Finanţe Bruno Le Maire.
Le Maire a refuzat să spună care este suma implicată. El a confirmat că boardul Air France-KLM se va reuni, luni, pentru a discuta şi aproba pachetul financiar, în condiţiile în care carantinele succesive legate de pandemia de Covid-19 şi-au pus amprenta asupra finanţelor companiei, transmite Reuters.
Air France-KLM, care a primit anul trecut 10,4 miliarde de euro sub formă de împrumuturi acordate de Guvern, a discutat despre un plan de recapitalizare în mai multe etape, pentru a reduce povara datoriilor, au spus surse apropiate situaţiei.
Acest lucru va implica probabil conversia unui împrumut guvernamental francez de 3 miliarde de euro în instrumente financiare hibride.
Negociere lungă și dificilă
Dar planul a fost întârziat de neînţelegerile asupra cererilor UE ca Air France să renunţe la sloturile de decolare şi aterizare pe aeroportul Paris-Orly.
Potrivit lui Le Maire, compania aeriană a renunţat la anumite sloturi în negocieri, dar nu la cele 24 cerute iniţial de Bruxelles, care ar fi pus Air France la egalitate cu cele cedate de compania germană Lufthansa la Frankfurt şi Munchen, ca parte a majorării sale de capital susţinute de stat.
"A fost o negociere lungă şi dificilă, dar cred că am ajuns la un acord bun cu (şefa competiţiei din UE) Margrethe Vestager", a spus Le Maire.
Franţa şi Olanda deţin fiecare aproape 14% din Air France-KLM, iar statul olandez a purtat discuţii separate cu UE cu privire la convertirea împrumutului său de 1 miliard de euro către KLM în datorie hibridă, în schimbul cedării de sloturi pe aeroportul Amsterdam-Schiphol.