26.000 de tone de azotat de amoniu sunt depozitate acum la Constanţa, dar Administrația Porturilor spune că sunt în siguranță

26.000 de tone de azotat de amoniu sunt depozitate acum la Constanţa, dar Administrația Porturilor spune că sunt în siguranță

Aproape 26.000 de tone de azotat de amoniu se află depozitate în această perioadă în Portul Constanţa în magazii certificate în acest sens, a transmis Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa (CN APMC), la câteva zile după ce 2.750 de tone de nitrat de amoniu uitate într-un depozit au explodat în portul din Beirut.

De la începutul anului şi până în prezent, aproximativ 90.000 de tone de azotat de amoniu au fost operate de navele maritime şi fluviale în Portul Constanţa.

CN APMC a transmis joi, printr-un comunicat de presă, că operatorii care manipulează mărfuri periculoase în portul Constanţa, categorie în care se încadrează şi azotatul de amoniu, au obligaţia întocmirii unui plan de măsuri de securitate aprobat de ISU privind manipularea, depozitarea şi transportul acestor tipuri de mărfuri.

ADVERTISING

“În prezent, avem în evidenţele CN Administraţia Porturilor Maritime S.A. Constanţa cinci operatori care efectuează operaţiuni de încărcare/descărcare şi depozitare temporară a acestui tip de marfă.

Acest tip de marfă este stocat în magazii specializate certificate în acest sens de ISU.

Astăzi, 13 august 2020, sunt stocate 25.952 tone azotat de amoniu în portul Constanţa, astfel: 4.908 tone de azotat de amoniu sunt depozitate în magazii certificate la Schenker (Constanţa Sud), urmând sa plece în următoarele 2 săptămâni în tranzit în Ungaria; 17.521 tone de azotat de amoniu sunt depozitate în magazii certificate la Chimpex (în zona de nord a Portului Constanţa); 3.523 tone de azotat de amoniu sunt depozitate la Midia Internaţional (în zona Midia Portului Constanţa)”

CN APMC
ADVERTISING

Îndeplinesc condițiile de siguranță

Sursa citată precizează că, de la începutul anului până în prezent, s-au operat în portul Constanţa 87.292 tone azotat de amoniu la navele maritime şi fluviale, o cantitate normală şi medie în raport cu cantităţile operate în ultimii 5 ani.

Toţi operatorii ce au operat acest tip de marfă îndeplinesc condiţiile de siguranţă impuse, conform ISU, a mai transmis CN AMPC.

Ultima navă cu azotat de amoniu a fost operată în data de 17 iulie 2020.

La ce folosește azotatul de amoniu

Azotatul de amoniu este folosit preponderent în industria producerii de îngrăşăminte chimice, iar depozitarea se face în condiţii speciale ferit de foc, în cantităţi limitate în funcţie de concentraţia de azot, culoare de acces între stive, ferit de materiale incompatibile (combustibili, lubrifianţi, pulberi metalice).

ADVERTISING

“CN APM are proceduri de monitorizare şi control a operaţiunilor cu mărfuri periculoase, precum şi personal instruit care efectuează inspecţii în terminale, asigurându-se astfel de respectarea tuturor normelor în vigoare”, mai precizează comunicatul.

Citește și:

Cauza exploziei colosale de la Beirut: 2.750 de tone de nitrat de amoniu uitate într-un depozit. Lui Trump îi miroase însă a bombă și atentat

(Video) O explozie uriașă a zguduit Beirutul. Unda de șoc a făcut ravagii, lăsând în urmă aproape 3.000 de victime. ”Seamănă cu ce am văzut la Hiroshima și Nagasaki”

Explozia din Beirut a produs pagube de peste 15 miliarde de dolari


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇