Într-un București proaspăt ieșit din tranziție, în noiembrie 1990, un mic magazin din Dorobanți, pe Radu Beller, a aprins scânteia unei povești care avea să dureze mai bine de trei decenii. Ana Pan, o afacere de familie, a devenit un simbol al tradiției reinventate și al pasiunii pentru produse naturale, autentice. Cu valori transmise de la o generație la alta și o dorință constantă de adaptare, Ana Pan a fost martorul transformărilor sociale, economice și tehnologice ale României.
Din trecut, pentru viitor: începuturile Ana Pan
Ana Pan a pornit cu un magazin de familie în zona Dorobanți pe 25 noiembrie 1990, care a avut un mare succes imediat de la deschidere. Au fost angajați la acel moment cei mai mari maeștri cofetari din piață de la instituții precum Capșa sau Nestor și 9 cercetători științifici de la Institutul Central de Informatică.
Ana Pan a urmat acea dorință a clienților de a avea produse excepționale la gust, din cele mai bune ingrediente și a deschis în timp și alte magazine în toate zonele centrale ale Bucurestiului. A urmat constructia laboratorului central de pâine artizanală, patiserie și cofetarie, inclusiv bombonerie fină.
Investiții în automatizare și eficientizare
Digitalizarea a reprezentat pentru Ana Pan mai mult decât un pas firesc – a fost o oportunitate de a transforma fiecare aspect al afacerii, de la producție, operațional, dezvoltarea și transformarea angajaților Ana Pan, până la relația cu clienții.
“Am ales să fim mereu în prim-planul inovațiilor digitale pentru a oferi experiențe mai bune și produse de calitate superioară. În producție, am implementat principii Kaizen, care se concentrează pe îmbunătățirea continuă. Acest lucru nu doar că optimizează procesele, dar ne și ajută să reducem risipa, sprijinind astfel sustenabilitatea. Iar în relația cu marii clienți, operațional folosim un sistem ERP dezvoltat special pentru noi care integrează toate fluxurile de date, de la stocuri până la logistică”, ne declară Teodora Nițu, Marketing Manager Ana Pan.
În plus, Ana Pan în prezent dezvoltă soluții de forecasting bazate pe inteligență artificială, care permit să anticipeze cererea și adaparea ofertei, fie că vorbim despre tendințe sezoniere sau de preferințe emergente, cum ar fi produsele vegane sau fără zahăr.
Pe partea de loializare, se lucrează la o platformă digitală care ajută să construiască relații solide cu clienții Ana Pan. Aceasta nu doar că oferă recompense, ci și colectează feedback direct de la consumatori, oferind date valoroase pentru a inova constant. Dorința este ca fiecare client să simtă că vocea sa contează și să aibă parte de experiențe personalizate.
O provocare majoră a reprezentat-o numărul în creștere al comezilor B2B (peste 150/ zi, de la clienți diferiți, într-o multitudine de formate) care trebuie neapărat procesate într-un interval foarte scurt de timp (4 ore zilnic, 7 zile din 7, 365 de zile din 365).
Rezolvarea a reprezentat-o platforma de procesare automată a comenzilor dezvoltată de Evolvendor, cu ajutorul căreia toate comenzile B2B sunt acum procesate automat, validate și transferate rapid in ERP, sigur și fără erori. Astfel, am eliberat complet echipa de vânzari de sarcinile repetitive și consumatoare de timp.
„Colaborarea cu Ana Pan ne-a permis sa înțelegem mai bine provocările specifice industriei alimentare și să ne dezvoltăm soluțiile pentru a oferi beneficii sporite clienților noștri. Parteneriatul cu echipele de IT și vânzari ale Ana Pan a demonstrat că tehnologia Evolvendor contribuie la îmbunătățirea proceselor de business ale clienților noștri, prin reducerea cheltuielilor operaționale și oferirea de timp suplimentar echipelor de vânzari, pentru dezvoltarea relațiilor comerciale și creșterea vânzărilor.” a declarat Mihai Roșu, Managing Partner Evolvendor Smart B2B.
Extinderea canalelor digitale
Pe lângă digitalizarea producției, Ana Pan a investit și în îmbunătățirea Eshop-ului online. Website-ul permite utilizatorilor să plaseze comenzi cu ușurință, să acceseze promoții personalizate și să beneficieze de un proces de livrare mai rapid și mai eficient.
Totodată, sistemele de plată digitală și integrarea cu platformele de livrare oferă un plus de confort clienților, consolidând poziția Ana Pan ca un brand adaptat nevoilor moderne ale consumatorilor.
Un viitor digitalizat pentru Ana Pan
Prin aceste inițiative, Ana Pan își propune să îmbine tradiția cu inovația, păstrând calitatea artizanală a produselor sale, dar utilizând tehnologia pentru a oferi o experiență îmbunătățită clienților. Digitalizarea, automatizarea și AI sunt acum parte esențială din strategia de dezvoltare a brandului, asigurând competitivitatea pe o piață în continuă schimbare.
Menținerea autenticității într-o piață globalizată nu este ușoară. Creșterea costurilor ingredientelor de calitate și presiunea prețurilor competitive sunt constante. În plus, adaptarea la noile tendințe, precum alimentația sănătoasă, cere inovație continuă fără a sacrifica gustul sau textura produselor tradiționale.
Într-o lume aflată într-o continuă transformare, Ana Pan își propune să își extindă prezența prin magazinele Ana Pan și Ana Baking Co, magazinul online anapan.ro, livratorii parteneri și rețelele de supermarketuri, aducând produse autentice și experiențe memorabile unui număr tot mai mare de bucureșteni. În cei 35 de ani, Ana Pan a devenit o poveste scrisă împreună cu clienții, echipele și partenerii companiei. O poveste despre evoluție, reinventare și dorința de a face lucrurile bine, zi de zi.



