Barometrul Digitalizării: Cea de-a treia ediție va arăta cât de mult s-au digitalizat companiile din România

Compania de consultanță Valoria a început colectarea răspunsurilor pentru cea de-a treia ediție a studiului „Barometrul digitalizării în companiile din România”. Realizat în colaborare cu partenerii de la Doingbusiness.ro, studiul sondează percepțiile managerilor și directorilor executivi cu privire la evoluția și impactul digitalizării asupra companiilor din România. 

Publicitate

Definiția generală de lucru a digitalizării este folosirea tehnologiei de stocare şi procesare, căutare şi regăsire a informaţiilor între utilizatorii on-line. Pe graficul de analiză al studiului figurează principalele tehnologii care transformă mediul de afaceri în prezent, de la inteligența artificială, Robotic Process Automation și Big Data, la imprimante 3D, Internetul lucrurilor (IoT), roboți și drone specifice celei de-a patra revoluții industriale.  

Foto: Constantin Măgdălina, Expert Tendințe și Tehnologii Emergente
Publicitate

„Pentru companii ”digitalizarea de bună voie” nu a funcționat. Dacă înainte de criză întrebai un manager despre acest subiect, de cele mai multe ori îți spunea că există interes pentru “această zonă”, dar că sunt inerții operaționale, rezistențe organizaționale, resurse alocate pentru proiecte mai urgente. Astăzi, sub impactul pandemiei, când logarea pe laptop de acasă ține loc cardului pentru acces la locul de muncă, documentele digitale înlocuiesc pe scară largă hârtia. Platformele colaborative de lucru se dovedesc alternative fiabile la întâlnirile live a echipelor, iar automatizări cu ajutorul RPA înlocuiesc procesele repetitive prestate de mulți angajați. În acest context suntem curioși să aflăm ce vor răspunde top managerii. Ce soluții au adoptat ca răspuns la provocarea momentului? Barometrul digitalizării este studiul care își propune să arate efectul transformator al digitalizării asupra companiilor din România”, spune Constantin Măgdălina, Expert Tendințe și Tehnologii Emergente, co-autor al cercetării.

Barometrul digitalizării în companiile din România

Prin diferență cu edițiile precedente în care respondenții poziționau digitalizarea ca fiind bună dar nu urgentă, colectarea răspunsurilor la ediția de anul acesta are loc într-un context critic: cel al pandemiei COVID-19. Distanțarea socială a impus companiilor să adopte munca la distanță. Mediul online a cunoscut o rată de adopție nemaîntâlnită. În ultimele 6 luni acțiunile celei mai cunoscute dintre platformele de video conference din această perioadă, Zoom, au crescut cu 250%.

Digitalizarea a devenit obligatorie pentru companii, iar adoptarea soluțiilor de digitalizare este importantă și urgentă. Prin urmare acest studiu este cu atât mai relevant cu cât România, deși ocupă locul 3 la nivel mondial în ce privește viteza de transfer a datelor, este pe locul 26 in indicele DESI privind digitalizarea la nivelul UE. 

Care este rata de adopție a soluțiilor digitale? Cum au schimbat modelele digitale de business industriile din România? În ce măsură este digitalizarea este parte a strategiei de business? Ce nivel de expertiză există în rândul decidenților pentru digitalizarea companiilor? Care sunt obstacolele și oportunitățile în digitalizarea companiilor? Acestea sunt doar câteva dintre întrebările la care studiul formulează răspunsuri cu ajutorul respondenților.      

Foto: Dumitru Ion, CEO Doingbusiness.ro

Barometrul digitalizării este singurul studiu comparativ care arată evoluția adoptării digitalizării în rândul companiilor din România. Analiza și interpretarea agregată a datelor colectate este completată și de analiza datelor relevante pentru 13 industrii. În cele peste 80 de pagini ale raportului sunt scanate cele mai importante aspecte ale digitalizării pentru orice lider de companie care vrea să afle nivelul digitalizării industriei sale și să tragă concluzii cu valoare de diagnostic referitore la nivelul digitalizării companiei pe care o conduce. Invităm managerii și directorii executivi să contribuie cu răspunsurile lor completând acest chestionar”, spune Dumitru Ion, CEO Doingbusiness.ro, co-autor al studiului.

Despre studiu

Studiul Valoria sondează, la fiecare doi ani, percepțiile managerilor și directorilor executivi cu privire la impactul digitalizării asupra companiilor din România. În raportul ediției anterioare 5% dintre respondenți provin din companii cu cifra de afaceri mai mare de 100 de milioane EUR, 5% din companii cu cifră de afaceri între 50-100 milioane EUR, 22% din companii cu cifră de afaceri între 10-50 milioane EUR, 41% cu cifra de afaceri între 1-10 milioane EUR și 27% sub 1 milion de EUR cifră de afaceri. 31% dintre respondenți au funcția de CEO / Președinte / Director General, 6% au funcția de Vicepreședinte / Director Executiv, iar 29% sunt Manageri. Acest studiul a fost realizat în colaborare cu echipa Doingbusiness.ro.

Despre Valoria

Valoria Business Solutions este o companie de consultanță, training, și coaching. Misiunea companiei este aceea de a transforma în valoare potențialul echipelor și organizațiilor. Competența, încrederea, inovația și pasiunea sunt valorile pe care le susținem prin tot ceea ce facem. Credem în oameni și în aspirația lor de împlinire personală și profesională și în dorința lor de a-și accelera potențialul. Aflați mai multe despre noi pe: www.valoria.ro.

Citește și:

Pandemia trece, comportamentele consumatorilor rămân... schimbate


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇