Mediul de business a luat locul autorităților și este acum cea mai de încredere instituție - Barometrul de Încredere Edelman 2021

Mediul de business a luat locul autorităților și este acum cea mai de încredere instituție - Barometrul de Încredere Edelman 2021

Barometrul de Încredere Edelman 2021 dezvăluie date surprinzătoare pentru un an marcat de pandemia de COVID-19.

Mediul de business a luat locul Guvernului și este acum cea mai de încredere instituție, fiind considerată de două ori mai competentă, potrivit unui comunicat remis joi SpotMedia.ro.

Motivul: infodemia (informațiile despre pandemie) agresivă a alimentat neîncrederea populației în liderii societății.

Românii au cea mai mare încredere în Biserică, Armată şi Academia Română. Deşi se declară religioşi şi cred în Dumnezeu, nu prea merg la biserică

Oamenii nu știu de unde să obțină informații sigure

Barometrul arată că oamenii nu știu unde sau la cine să apeleze pentru informații sigure.

”Majoritatea respondenților consideră că liderii guvernamentali (57%), liderii din mediul de business (56%) și jurnaliștii (59%) încearcă în mod deliberat să inducă oamenii în eroare spunând lucruri despre care știu că sunt false.

ADVERTISING

Infodemia globală a făcut ca încrederea în toate sursele de știri să ajungă la cote minime record. Social media (35%) și blogurile (41%) sunt creditate cu cea mai mică încredere, în timp ce mass-media tradiționale (53%) au înregistrat cea mai mare scădere a încrederii, de opt puncte”, conform sondajului.

”Aceasta este epoca falimentului informațional”, spune Richard Edelman, CEO Edelman, citat în comunicat

Mediul de afaceri, cea mai de încredere instituție

Așadar, cea mai de încredere instituție este mediul de afaceri, ales de 61% dintre respondenți. Comparativ, Guvernul a fost ales doar de 53% dintre cei care au răspuns la sondaj.

”Mediul de afaceri este singura instituție considerată etică și competentă; depășește guvernul cu 48 de puncte în ceea ce privește competența și se apropie de ONG-uri în materie de etică. În ultimele cinci luni, mediul de afaceri a preluat conducerea în materie de încredere dezvoltând în mod proactiv vaccinuri în timp record și găsind noi metode pentru munca în pandemie. Încrederea continuă să se concentreze la nivel micro, respondenții bazându-se și mai mult pe angajator (76%) și pe CEO (63%)”, explică sursa citată.

ADVERTISING
FĂRĂ SCURTĂTURI. Ajungem departe

46% dintre românii de la oraş sunt dispuși să se vaccineze acum împotriva COVID. Şi alţii şi-ar dori, însă mai încolo - sondaj

Un alt lucru pe care îl dezvăluie acest sondaj este că ”atunci când presa este absentă, corporațiile trebuie să umple golul de informații”.

”Informațiile primite de la angajator sunt cea mai de încredere sursă (61%), depășindu-le pe cele furnizate de guvernul național (58%), de mass-media tradiționale (57%) și de social media (39%)”.

Toate aceste date evocă și noi așteptări de la președinții de companii. De exemplu, peste 8 din 10 respondenți consideră că aceștia trebuie să ia atitudine pe teme sociale importante, cum ar fi impactul pandemiei, iar mai mult de două treimi se așteaptă ca președinții de companii să acționeze atunci când guvernele nu o fac, pentru a remedia probleme.

Alte concluzii

Alte concluzii importante ale Barometrului de Încredere Edelman 2021:

ADVERTISING


• Doar unul din patru respondenți caută informații de calitate; evită așa-numitele camere de ecou; verifică informația și nu promovează informații neconfirmate.
• Printre acei respondenți, care nu sunt interesați ca informațiile să fie verificate și de calitate, există o lipsă profundă de interes pentru vaccinare în primul an de disponibilitate (59% vs. 70% dintre respondenții atenți la informațiile pe care le consumă).
• 56% cred că pandemia va accelera rata cu care companiile vor înlocui angajații cu sisteme bazate pe Inteligență Artificială sau roboți.
• 52% dintre respondenții care au posibilitatea de a alege să lucreze de acasă sau de la birou aleg să lucreze de acasă.
• Experții din mediul academic (59%) și specialiștii din cadrul companiilor (59%) rămân cei mai credibili purtători de cuvânt, deși încrederea de care se bucură a scăzut cu 8, respectiv, 10 puncte.

Barometrul a fost realizat în perioada 19 octombrie - 18 noiembrie 2020, pe un eșantion de peste 33.000 de respondenți.

Eșantionul include 1.150 de respondenți ai populației generale din 28 de țări și câte 200 de respondenți informați în fiecare țară, mai puțin China și SUA (500 de respondenți fiecare).

Respondenții informați au respectat următoarele criterii:

  • vârsta cuprinsă între 25-64 de ani;
  • studii superioare;
  • venit de nivel superior specific vârstei lor, în țara lor;
  • citesc și urmăresc știrile și presa de business de cel puțin câteva ori pe săptămână;
  • urmăresc în presă subiecte de politică publică de cel puțin câteva ori pe săptămână.

Citește articolele zilei pe SpotMedia.ro:


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇