Moștenirea lui Nicușor Dan pentru bicicliștii Capitalei: s-a adoptat masterplanul velo. Mai rămâne să facă cineva și pistele

Moștenirea lui Nicușor Dan pentru bicicliștii Capitalei: s-a adoptat masterplanul velo. Mai rămâne să facă cineva și pistele
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Consiliul General a adoptat Masterplanul Velo al Bucureștiului. E un document care propune o rețea vastă de piste de biciclete, în oraș: 150 km pe străzile principale și 415 km pe cele secundare.

Primarul general interimar, Stelian Bujduveanu, a propus un amendament care prevede că orice proiect de pistă pentru biciclete vor face primăriile de sector trebuie să respecte prevederile masterplanului și să obțină aviz de Comisia Tehnică de Circulație.

Amendamentul a fost adoptat.

A propus un amendament și consiliera generala Ana Maria Boghean de la REPER. Și a cerut să se înființeze un consiliu format din reprezentanți ai PMB și ai societății civile, care să facă anual un raport cu stadiul implementării planului. Amendamentul a fost respins.

În cele din urmă, cu 41 de voturi pentru, 3 abțineri și niciun vot împotrivă, Masterplanul Velo a fost adoptat.

Deși este un document strategic, acest masterplan prevede doar direcții generale de creare a rețelei de piste pentru biciclete.

Pentru realizarea propriu-zisă a pistelor, cele 7 primării din București vor fi nevoite să facă studii de fezabilitate. Și în unele cazuri chiar Planuri Urbanistice Zonale (PUZ). Așa că – deși e bun, în principiu – acest document nu garantează dezvoltarea rețelei de piste pentru biciclete pe termen scurt și mediu.

A fost, însă, un proiect de act administrativ pe care l-a început Nicușor Dan și pe care primarul general interimar, Stelian Bujduveanu, a vrut să-l ducă la capăt.

Vă reamintim că în campania electorală din vara lui 2020 Nicușor Dan le-a spus bicicliștilor că nu va începe schimbările în București prin amenajarea de piste de biciclete.

Voia mai întâi să elibereze banda I a marilor bulevarde de mașinile parcare ilegal. Apoi, să pună la punct o rețea performantă de transport în comun. Și abia după aceea să facă o rețea de piste pentru biciclete.

Dar din cauză că nu i-au ieșit proiectele promise - sub presiune publică - fostul primar general a lansat, în 2022, o licitație pentru a alege firma care să întocmească acest masterplan velo. Adică un document care să centralizeze toate informațiile existente despre subiect și să propună o rețea coerentă de piste, la nivelul întregii Capitalei.

L-a realizat FIP Consulting SRL, pentru suma de 530.000 lei. L-a adoptat Consiliul General. Îl avem, va fi un fel de anexă la Planul de Mobilitate Urbană Durabilă.

Acum vine partea grea: să vedem și care dintre primării vor construi piste de biciclete.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇