Drumul rușinii. O bucată din Centura Capitalei își așteaptă de 5 ani asfaltul

Drumul rușinii. O bucată din Centura Capitalei își așteaptă de 5 ani asfaltul

O porțiune de aproape 9 kilometri din Centura Capitalei așteaptă, în continuare, un strat de asfalt care trebuia așternut încă de acum 5 ani.

Drumul Național de Centură al Capitalei (DNCB) are circa 72 de kilometri și este intersectat de 15 șosele (drumuri județene, naționale și autostrăzi – n.red.).

Iar modernizarea DNCB - care este încă departe de finalizare - se face pe segmente. Unele porțiuni se lărgesc de la 2 benzi la patru benzi și se reasfaltează.

Un astfel de segment este și cel de circa 9 kilometri din vestul Bucureștiului, dintre intersecția Centurii cu Autostrada A1 și cea cu Drumul Național 7.

harta-DNCB-1536x1494-1
Porțiunea din DNCB pe care nu s-a încheiat asfaltarea este în vest, între intersecția cu A1 (marcată cu roșu pe hartă) și DN7 (marcată cu siglă care conține cifra 7, în apropierea localității Chitila). Hartă realizată de Alexandru Nistor.

Pentru proiectarea și execuția lucrărilor de lărgire la 4 benzi, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat, în 2011, un contract cu asocierea de firme SC Delta Acm 93 SRL și Azvirt LLC & S.C. Maxidesign S.R.L.

ADVERTISING

Potrivit contractului, asocierea de firme avea la dispoziție 3 luni ca să proiecteze lucrările și 15 luni ca să le execute, potrivit CNAIR. Ulterior, termenul de execuție s-a prelungit, prin act adițional.

Constructorul a lucrat o vreme, dar nu și-a terminat treaba.

În 2017, ministrul Transporturilor de la acea vreme, Răzvan Cuc (PSD) a inaugurat porțiunea de șosea fără stratul superficial de asfalt numit de constructori „strat de uzură”. Era o lucrare care trebuia să se realizeze în scurt timp, după acea inaugurare.

ADVERTISING
FĂRĂ SCURTĂTURI. Ajungem departe

Au trecut, însă, 5 ani de la acel moment și ultimul strat de asfalt nu e încă așternut. Și nici nu e foarte clar când ar urma să se finalizeze lucrarea.

Iată cum s-a ajuns aici.

În 2019, CNAIR a anunțat că asocierea de firme din care facea parte SC Delta Acm 93 realizase 86,5% dintre lucrări. Dar că de aproape jumătate de an, muncitorii săi nu s-au mai prezentat pe șantier. În consecință, CNAIR a reziliat contractul.

Au trecut aproape 2 ani, fără să se întâmple nimic. În cele din urmă, pe data de 8 aprilie 2021, CNAIR a lansat o nouă licitație prin care voia să își aleagă contructor care să termine lucrările de pe porțiunea de Centură dintre intersecția cu Autostrada A1 și cea cu Drumul Național 7, contra unei sume de cel mult 42.057.408 lei.

ADVERTISING

Mai multe firme au cerut clarificări. Și, în cele din urmă, CNAIR a prelungit termenul de depunere a ofertelor de pe 28 iulie 2021 până pe 10 octombrie.

Potrivit datelor din Sicap, însă, nicio societate nu a depus ofertă. Iar licitația s-a anulat.

Cum nu am reușit să identificăm în Sicap, o altă licitație care se referă la finalizare lucrărilor pe aceastp porțiune de drum, l-am întrebat pe purtătorul de cuvânt al Ministerului Transporturilor, Alin Șerbănescu despre planurile instituției de a finaliza aest sector de drum de Centură.

Șerbănescu ne-a transmis că există o procedură în curs, dar că ea este suspendată până când se va soluționa un litigiu cu fostul constructor (adică SC Delta Acm 93 SRL și Azvirt LLC & S.C. Maxidesign S.R.L. - n.red.).

Cu alte cuvinte, finalizarea asflatării pe cei aproape 9 kilometri de drum din vestul Centurii Capitalei mai are de așteptat, chiar dacă a trecut mai bine de un deceniu de la semnarea contractului de modernizare a șoselei.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇