Reprezentanţii companiei Bozankaya din Turcia care au cercetat incidentul din 8 martie, când un incendiu a izbucnit la un tramvai în apropiere de centrul Timişoarei, afirmă că plăcuţele de frână s-au blocat, iar vatmanul a încercat să le elibereze, apoi a continuat să conducă garnitura.
Specialiştii susţin că nu există dovezi sau indicii privind o defecţiune a motorului.
Era vorba chiar de primul tramvai turcesc care a sosit la Timişoara.
”Pe 8 martie 2023, pe baza analizelor fişierelor de date, plăcuţele de frână ale tramvaiului s-au blocat. Vatmanul a încercat să elibereze frânele şi a continuat să conducă vehiculul.
Deoarece frânele au fost aplicate în timpul deplasării, sistemul vehiculului s-a oprit de mai multe ori pentru protecţie sporită şi a oprit tracţiunea.
Pentru a duce tramvaiul într-o locaţie sigură, vatmanul a condus tramvaiul cu frânele aplicate şi, din cauza frecării şi supraîncălzirii plăcuţelor de frână, de sub tramvai a ieşit fum.
Înregistrările video din cabina vatmanului nu au putut fi recuperate din motive necunoscute care nu au legătură cu Bozankaya.
Raportul preliminar emis de Bozankaya, bazat pe analizele fişierelor de jurnal extrase din software-ul de înregistrare al vehiculului la momentul incidentului, nu prezintă nici dovezi, nici indicii cu privire la o defecţiune a motorului.
Acest lucru este, de asemenea, reconfirmat prin inspecţia tehnică a vehiculului de către personalul autorizat”, transmit reprezentanţii companiei Bozankaya, într-un comunicat de presă.
Compania menţionează că la niciun tramvai Bozankaya din România nu au fost înregistrate probleme la nivelul motoarelor.
Amintim că, pe 8 martie, un incendiu a izbucnit la sistemul de frânare al unui tramvai produs de compania turco-germană Bozankaya, chiar în faţa Palatului Administrativ din Timişoara.