Banca Comercială Română vine în ajutorul cetățenilor refugiați din Ucraina și implementează mai multe măsuri de asistență, atât la nivel operațional, cât și prin donații și sprijin pentru ONG-urile care au demarat acțiuni umanitare pentru refugiați.
Inițiativele BCR sunt dezvoltate pe două paliere de intervenție: adaptarea rapidă a fluxurilor și serviciilor, astfel încât să răspundă imediat nevoilor cetățenilor refugiați din Ucraina, și, totodată, acțiuni umanitare esențiale, așa cum sunt donațiile directe și susținerea ONG-urilor active în sprijinirea refugiaților.
Pentru simplificarea comunicării și a relației bancare cu cetățenii din Ucraina, BCR a mobilizat cu prioritate următoarele resurse:
- 0373514244 – număr de telefon special, dedicat cetățenilor din Ucraina, pentru asistență 24/7 în servicii financiar-bancare;
- suport.linia1@bcr.ro – adresă de mail suport pentru cetățenii din Ucraina;
- Schimb valutar cash UAH-RON (hrivne-lei), la cursul BNR, în limita a 2.000 de lei de persoană/pașaport ucrainean. Oferta e valabilă doar pentru persoanele cu pașapoarte ucrainene, ca ajutor umanitar;
- 0 lei costuri BCR la tranzacțiile efectuate la POS și ATM cu cardurile emise în Ucraina;
- 0 lei comision de deschidere și administrare cont curent;
- 0 comisioane pentru plați inter și intra bancare;
- 11 sucursale BCR pregătite pentru a acoperi nevoia de cash suplimentar, 24/7. Acestea se află la zonele de graniță, iar echipele suplimentare acționează constant pentru a asigura alimentarea bancomatelor, astfel încât zona de ATM-uri să fie complet funcțională;
- Secțiune specială de donații online în George pentru sprijinul copiilor și tinerilor din Ucraina.
În ceea ce privește participarea în zona de acțiune umanitară, implicarea BCR constă în:
- Donații financiare directe către Salvați Copiii, Crucea Roșie Română și Asociația Tinerilor Ucraineni din România - ONG-uri care se implică susținut în criza refugiaților din Ucraina;
- Încurajarea activă a celor aproximativ 5.400 de angajați ai Grupului BCR de a face donații către ONG-uri prin dublarea sumei donate online, în George;
- Punerea la dispoziția autorităților a clădirilor BCR aflate în zonele de proximitate a graniței cu Ucraina, pentru a fi folosite ca spații logistice de depozitare a ajutoarelor sau a altor materiale de intervenție.
BCR a decis implementarea acestui program amplu de susținere a cetățenilor din Ucraina, prin măsuri care vor fi adaptate în permanență, în funcție de evoluția situației, înțelegând momentele dificile prin care trec, dar și necesitatea de a-și accesa resursele financiare fără probleme, chiar și din România.
Despre BCR
Banca Comercială Română (BCR), membră a Erste Group, este unul dintre cele mai importante grupuri financiare din România, incluzând operaţiunile de bancă universală (retail, corporate & investment banking, trezorerie şi pieţe de capital), precum şi societăţile de profil de pe piaţa leasingului, pensiilor private si a băncilor de locuinţe.
BCR oferă o gamă completă de produse și servicii financiare, printr-o rețea de 17 de centre de afaceri și 16 de birouri mobile dedicate companiilor și 371 de unități retail situate în majoritatea orașelor din țară cu peste 10.000 de locuitori. BCR este banca nr.1 în România pe piața tranzacțiilor bancare, clienții BCR dispunând de cea mai mare rețea națională de bancomate – 1.830 de bancomate, 11.400 POS-uri și servicii bancare complete prin Internet banking, Mobile banking, Phone-banking și E-commerce.
Despre CSALB
Despre Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor din Domeniul Bancar (CSALB), o entitate juridică autonomă, neguvernamentală, apolitică, fără scop lucrativ, de interes public, cu personalitate juridică, înființată în baza Ordonanței Guvernului nr.38/2015 privind privind soluționarea alternativă a litigiilor dintre consumatori și comercianți, ce transpune la nivel national Directiva 2013/11/UE privind soluționarea alternativă a litigiilor în materie de consum și de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 și a Directivei 2009/22/CE. CSALB are misiunea de a organiza, administra și monitoriza soluționarea, prin proceduri SAL, a litigiilor dintre consumatori și comercianții a căror activitate este reglementată, autorizată și supravegheată/monitorizată de Banca Națională a României, precum și sucursalele comercianților ce deșfasoară activități pe teritoriul României în domeniul bancar. Pentru mai multe informații se poate accesa pagina de internet www.csalb.ro sau suna la numărul 021 9414 (număr cu tarif normal).