În București a crescut flota pentru transportul public, dar benzile de trafic au rămas aceleași, pentru că sunt un cost prea mare pentru autorități

În București a crescut flota pentru transportul public, dar benzile de trafic au rămas aceleași, pentru că sunt un cost prea mare pentru autorități
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Orașele devin din ce în ce mai aglomerate – o tendința globală care se simte la nivel teritorial și în România,  iar problema mobilității urbane este o temă de discuție constantă la nivelul autorităților publice. Avem un decalaj de minim 15 ani pentru ceea ce înseamnă organizare urbană, în mare parte pentru că nu am reușit să facilităm transportul public. Despre situația reală din București și problemele din administrația publică, Raluca Fiser a stat de vorbă cu  Bogdan Suditu – Președinte al Comisiei Tehnice de Urbanism din Primăria Municipiului București,  la Green Report Podcast.

ADVERTISING

Realitatea este că în București nu există un centru de planificare, care să centralizeze date prin care să se fundamenteze politici și decizii de planificare urbană. Cu instrumentele legale actuale nu se pot face modificările necesare, pentru că planurile de mobilitate urbană trebuie actualizate permanent, iar pentru acest lucru este nevoie de date relevante și actualizate. Formule magice nu există, dar cu un transport public predictibil și cu o linie dedicată, se rezolvă multe probleme. Dacă transportul public ar avea o bandă dedicată interconectată la nivelul întregului oraș, ar contribui considerabil la fluidizarea traficului, pentru că ar însemna să ajungi mai repede cu autobuzul decât cu mașina. La nivel de administrație, deși a crescut flota de mijloace de transport public, culoarele individuale în trafic au rămas aceleași, pentru că transportul public este cel mai mare cost pentru autorități.

ADVERTISING

Pe de altă parte, în București o bandă în plus nu înseamnă o circulație mai fluentă, pentru că nu avem consecvență în același număr de benzi. Din păcate, traficul funcționează ca o pâlnie, din patru benzi traficul se declină în două sau într-una singură și ajungem la aceeași aglomerație. Ca alternativă, în ultimii 10 ani, tinerii au ales să își cumpere locuințe acolo unde s-a contruit mai ieftin, dincolo de granițele Bucureștiului, dar aceste zone pot deveni în 20 ani ghetourile Bucureștiului, pentru că nu există resurse financiare la nivel administrativ de a crea parcuri, de a facilita transportul și de a gestiona corect spațiile publice. 

ADVERTISING

Te invităm să urmărești cel mai recent episod Green Report Podcast, disponibil pe pagina Green Report de YouTube  https://www.youtube.com/GreenReportNews si pe pagina dedicată din site, https://green-report.ro/podcast/ .

Despre Green Report Podcast:

Green Report Podcast este un podcast care aduce în prim-plan subiecte de mediu și sustenabilitate, prezentând discuții și interviuri cu experți și specialiști în domeniu. Scopul programului este de a educa și informa audiența asupra problemelor și soluțiilor legate de mediu, promovând o mai bună înțelegere și implicare în tematici ecologice.

Parteneri media: Universal Solution, RFI Romania, Itsy Bitsy, Radio Eco Natura, www.green-report.ro, www.spotmedia.ro, www.wall-street.ro, www.B365.ro, www.kudika.ro, www.9am.ro, www.garbo.ro , www.revista-piata.ro, www.buletindebucuresti.ro , www.qmagazine.ro .