Netflix a anunțat că va lansa un abonament cu reclame, mai ieftin decât cele de până acum, pentru a atrage noi venituri și a rezista competiției acerbe din piața de streaming. Iar acum publicația Bloomberg susține că a aflat cât va costa Netflix cu reclame şi câtă publicitate va fi afişată, cel puţin la început. Compania nici nu confirmă, nici nu infirmă informațiile respective.
În primul rând, se pare că nu va exista o singură versiune Netflix cu reclame, ci câte una care va corespunde fiecăruia dintre cele trei abonamente disponibile în prezent. În Statele Unite, viitoarele versiuni cu reclame vor costa între 7 şi 9 dolari.
Cum Netflix s-a lansat în România la acelaşi preţ la care era disponibil şi în Statele Unite la acea vreme (fără ajustarea preţurilor la puterea locală de cumpărare), preţul viitoarelor versiuni cu reclame ar putea fi acelaşi şi în alte pieţe, inclusiv în România.
Tot conform Bloomberg, Netflix va afişa în jur de patru minute de publicitate pe oră la începutul şi la jumătatea conţinutului. Se pare că în cadrul conţinutului pentru copii şi în unele dintre creaţiile originale ale platformei nu vor apărea reclame.
Patru minute de publicitate, deşi sub cantitatea de reclame de la televizor, pot părea totuşi mult pentru un plan on-demand pentru care totuşi se plăteşte un abonament, chiar dacă mai ieftin decât cel premium. Plus că, nu există nicio garanţie că Netflix nu va creşte, în timp, numărul reclamelor.
Partenerul tehnologic va fi Microsoft. Compania condusă de Satya Nadella va fi cea care se va ocupa de implementarea şi celelalte aspecte ce vor ţine de reclamele afişate de Netflix.
Noile abonamente ar putea fi lansate chiar anul acesta în câteva ţări. Ampere Analytics estimează că versiunile cu reclamă vor genera pentru Netflix 8,5 miliarde de dolari (abonament + reclame) în primii cinci ani.
Răspunsul Netflix la informaţiile publicate de Bloomberg a fost că planurile companiei pentru abonamentele cu reclamă sunt abia la început şi că, în acest moment, sunt doar speculaţii.