Grupuri neonaziste se folosesc de Instagram pentru a recruta adolescenți, avertizează experții americani.
Aceștia se folosesc de meme-uri ca să-i ademenească pe tineri, scrie Business Insider.
Joanna Schroeder a povestit sursei citate că a început să dea mai multă atenție conturilor de Instagram ale copiilor săi după ce a văzut mai multe ”postări deranjante”.
”Erau o groază de chestii deranjante, postări care negau Holocaustul, meme-uri, o mulțime de poze”, a povestit femeia.
În timp ce Schroeder a fost șocată de ce a găsit pe Internet, cercetătorii s-au obișnuit cu abundența conținutului de extremă dreapta pe platformă.
În plus, experții în extremism susțin că Instagram a devenit ”un teren fertil pentru propaganda extremistă”.
„Instagram îi trage în mod activ pe utilizatorii predominant tineri într-o gaură neagră, într-o capcană”, a scris Imrah Ahmed, CEO al Centrului pentru Combaterea Urii Digitale.
Gaura neagră, în unele cazuri, duce la introducerea copiilor în grupuri neonaziste. Atât de mult, de fapt, încât Instagram a devenit principala platformă pentru grupurile de extremă dreaptă de a recruta adolescenți vulnerabili în ultimii ani, au spus mai mulți experți.
Instagram a devenit „platforma preferată de tinerii naziști pentru a-i radicaliza pe alți adolescenți”, potrivit raportului anual al organizației de caritate britanică anti-rasism Hope Not Hate. Grupurile neonaziste folosesc Instagram pentru a prăda tinerii vulnerabili și pentru a-i face loiali unor cauze extremiste, se arată în raport.
Doar în ultimul an, Hope Not Hate a descoperit că două grupuri violente de extremă dreaptă au folosit Instagram ca mod principal de recrutare.
Studiul a constatat că ”Mâna Britanică” și ”Mișcarea Națională Partizană” - două grupuri extremiste din Marea Britanie - au recrutat activ adolescenți în aplicație.
Folosesc meme pentru a atrage atenția
Accentul pus pe mass-media vizuală și abundența tinerilor utilizatori face din Instagram „o platformă excelentă pentru a promova propaganda de extremă dreaptă, care este stilizată și puternică”, a declarat cercetătorul principal de la Hope Not Hate, Patrik Hermansson.
Cea mai bună modalitate de a atrage atenția tinerilor este prin meme, a spus Hermansson.
Memele sunt ușor de consumat. Sunt amuzante și sunt ușor de distribuit. Se răspândesc rapid în mediul online și ajung la multă lume.
Meme-urile sunt, de asemenea, o modalitate eficientă de a ascunde mesaje subliminale sub un strat de umor sau ironie, a spus Hermansson.
"Umorul le face mai ușor de înghițit", a adăugat el.