Coca-Cola a lansat prima sa băutură creată cu ajutorul inteligenței artificiale

Coca-Cola a lansat prima sa băutură creată cu ajutorul inteligenței artificiale

Compania americană a scos pe piață o ediție limitată, intitulată Coca-Cola Y3000 și concepută cu tehnologia AI.

Coca-Cola Y3000 este „prima aromă futuristă creată împreună cu inteligența umană și artificială”, a anunțat gigantul american producător de băuturi răcoritoare.

Procesul de creare a noii ediții limitate a inclus două etape. Mai întâi, cercetătorii de la Coca-Cola au analizat principalele arome preferate de consumatori și tendințele de pe piață pentru a înțelege cum își imaginează aceștia că vor fi aromele din viitor, a declarat un reprezentant al companiei pentru CNBC.

ADVERTISING

Următorul pas a fost sintetizarea datelor de către un sistem de inteligență artificială "pentru a ajuta la dezvoltarea profilelor aromelor și a perechilor acestora". Așa a rezultat noua băutură Coca-Cola Y3000 concepută cu ajutorul AI.

Coca-Cola nu a descris în materialele de promovare gustul noii băuturi, menționând doar că aceasta are două variante, cu zahăr și zero zahăr.

Producătorul a folosit AI și în conceperea unui design futurist, care include un logo pixelat și o cromatică în tonuri deschise, cu nuanțe de violet, roz și albastru.

Noua gamă Y3000 va fi însoțită și de o linie vestimentară futuristă. Coca-Cola a încheiat un parteneriat cu brandul Ambush pentru o colecție ce va fi lansată în această toamnă.

ADVERTISING

"Inspirați de atemporalitatea Coca-Cola, dorim să sărbătorim ideea tuturor despre cum ar putea arăta viitorul. Cu ajutorul tehnologiei AI, Coca-Cola Y3000 Zero Sugar imaginează care ar putea fi gustul unei Coca-Cola în viitor și introduce experiențe inovatoare pentru a explora viitorul", a transmis Oana Vlad, director de strategii globale în cadrul companiei americane, într-un comunicat.

Născută în Cluj-Napoca, Oana Vlad trăiește în Atlanta și lucrează de peste zece ani la Coca-Cola, unde a deținut mai multe posturi în departamentele de marketing, vânzări și operațiuni.

ADVERTISING

Ea conduce acum strategia globală de brand pentru Coca-Cola TM, cu accent pe băuturile cu conținut scăzut de zahăr/fără zahăr, inclusiv Coca-Cola Zero Sugar și Diet Coke, precum și platformele de inovație, printre care Coca-Cola Creations și Flavours.

T.D.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇