Facebook se roagă de utilizatorii de iPhone şi iPad să-i dea voie să le colecteze datele personale

Facebook se roagă de utilizatorii de iPhone şi iPad să-i dea voie să le colecteze datele personale

Aflată la un pas de pierderea accesului la o mare cantitate de date despre utilizatorii dispozitivelor Apple, ca urmare a unei modificări pe care o va face în curând producătorul iPhone-ului, Facebook se va ruga pur şi simplu de utilizatorii săi să o lase să le colecteze datele personale.

Cândva în primăvara acestui an, pe iPhone şi iPad va intra o vigoare o măsură de protejare a intimităţii care are potenţialul de a lovi direct business-ul de reclame al Facebook, care se bazează pentru targetare pe datele personale colectate de la utilizatori.

ADVERTISING

Până acum, colectarea datelor personale se făcea implicit, utilizatorul trebuind să opteze express împotriva acesteia. După modificarea ce va intra în vigoare din primăvară, utilizatorii de iPhone şi iPad vor fi întrebaţi de la început dacă permit aplicaţiilor pe care le folosesc să îi urmărească şi să le colecteze datele personale.

Se aşteaptă ca cea mai mare parte a utilizatorilor să refuze şi, astfel, să lovească companiile care trăiesc de pe urma datelor personale, precum Facebook.

De aceea, Facebook a decis ca, începând deja de astăzi, să afişeze la nivel global un mesaj tuturor utilizatorilor de iPhone şi iPad prin care îi încurajează pe aceştia să accepte să le fie colectate datele personale în momentul în care vor fi întrebaţi.

ADVERTISING
FĂRĂ SCURTĂTURI. Ajungem departe

Facebook, conflict cu Apple

Facebook a început o luptă a declaraţiilor cu Apple, din momentul în care producătorul iPhone-ului a anunţat intenţia de a face această schimbare. Compania condusă de Mark Zuckerberg şi chiar acesta, direct, au acuzat Apple că se foloseşte de poziţia dominantă de care se bucură pentru a-şi lovi concurenţii, în timp ce propriile produse nu respectă aceleaşi reguli.

Facebook şi-a angajat deja avocaţi pentru consiliere şi pare pregătită de a merge în tribunal împotriva Apple.

ADVERTISING

Se estimează că abilitatea Facebook de colectare a datelor va fi afectată grav de această modificare şi că va pierde, cel puţin parţial, accesul la datele colectate de peste 85.000 de aplicaţii de iPhone şi iPad.

Citește articolele zilei pe Spotmedia.ro:


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇