Verdict după 7 ani, în cazul unui accident rutier soldat cu 5 morți: Doar o condamnare cu suspendare și mai multe prescrieri

Verdict după 7 ani, în cazul unui accident rutier soldat cu 5 morți: Doar o condamnare cu suspendare și mai multe prescrieri

Judecătoria Ploieşti a dat un verdict pe fond, după 7 ani de la accidentul de pe Centura de Vest, în care au murit 5 oameni, iar 28 au fost răniţi.

Totul s-a întâmplat în februarie 2016.

Anchetatorii au stabilit că un autobuz de transport persoane, care efectua curse regulate pe traseul Măneşti-Ploieşti, a lovit din spate o autobasculantă încărcată cu nisip, iar la faţa locului nu au fost găsite urme de frânare.

În urma impactului puternic, şoferul autobuzului şi patru pasageri au murit, iar alte 28 de persoane au fost rănite.

ADVERTISING

Şoferul basculantei care staţiona fără semnalizare a fost condamnat la trei ani de închisoare cu suspendare pentru ucidere din culpă.

Însă acelaşi şofer nu a mai putut fi condamnat şi pentru vătămare corporală din culpă şi nerespectarea măsurilor legale de securitate şi sănătate în muncă, pentru că a intervenit prescripţia.

A scăpat complet şi patronul firmei de transport public, acuzat de punere în circulaţie a unui autovehicul neînmatriculat şi cu număr fals de înmatriculare. Şi aici a intervenit prescripţia.

La fel, şi firmele (care deţineau autobuzul şi basculanta) au scăpat graţie prescripţiei, de acuzaţiile de neluare a măsurilor legale de securitate şi sănătate în muncă, respectiv pentru punere în circulaţie a unui autovehicul neînmatriculat şi cu număr fals de înmatriculare.

Instanţa a admis în parte acţiunile civile introduse în cauză, obligând partea responsabilă civilmente Euroins România SA la plata a peste 820.000 lei şi 136.000 euro. Doar că Euroins e de trei luni în faliment.

ADVERTISING

Iată ce spun procurorii că s-a întâmplat pe 5 februarie 2016.

Şoferul basculantei a oprit pe banda 1 a centurii de vest a Ploieştiului. Maşina "nu corespundea normelor tehnice privind siguranţa circulaţiei rutiere, prezentând defecţiuni electrice la lampa spate dreapta a semiremorcii (nefuncţională) şi deficienţe majore ale dotării cu elemente de identificare ale semiremorcii prin mijloace reflectorizante, respectiv plăci de identificare, catadioptri şi marcaj pe conturul oblonului spate".

Şoferul nici nu a semnalizat prezenţa pe carosabil cu luminile de avarie, nici în alt mod, aşa că autobuzul care venea din spate a intrat în coliziune.

ADVERTISING

În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇