Dezbaterea Legilor Educaţiei, care abia a început ieri la Parlament, s-a blocat azi … la religie.
Ședința pe amendamentele ce vizează proiectul Legii învățământului preuniversitar a fost suspendată până vineri, când s-a ajuns la principiul libertății de gândire și al independenței față de dogme religioase.
Articolul care a generat suspendarea ședinței este art. 3 lit. „k) principiul libertății de gândire și al independenței față de ideologii, dogme religioase și doctrine politice”, transmite EduPedu.ro.
Şefa Comisiei de Învăţământ din Camera Deputaţilor, Natalia Intotero, a precizat că „aici avem mai multe amendamente. Primul amendament este din partea grupului parlamentar PSD + deputați PNL și grupul AUR.”
Culmea este că Ministerul Educației nu poate exprima o poziție clară: „Îmi pare rău, nu pot exprima la acest moment o poziție clară a ministerului. Și cred că aici ar trebui să mai avem niște discuții pe această temă", a declarat secretarul de stat Sorin Ion, prezent la Parlament.
„Este unul dintre amendamentele solicitate de cele 13 culte religioase din România și asumate de o parte din membrii Parlamentului României. Față de întâlnirea pe care am avut-o săptămâna trecută, în această sală, cu reprezentanții cultelor, observ că de data aceasta poziția ministerului este alta.
În consecință, din punct de vedere al transparenței, al echității, eu vă propun poate o discuție, din nou, cu reprezentanții cultelor și în acest context aș repune în atenția dvs suspendarea ședinței până mâine, până ce reprezentanții ministerului, dacă va fi nevoie poate chiar îi invităm aici, în prezența dvs, a doamnei ministru, dar urmează să discutați, să luați dvs legătura cu doamna ministru.
De aceea, supun atenției dvs suspendarea până mâine, până la clarificarea acestor aspecte pe care noi le considerăm foarte importante”, a spus Natalia Intotero.
PSD a redefinit diversitatea
Înainte de suspendarea şedinţei, membrii comisiei au parcurs trei capitole şi au adoptat un amendament.
Amendamentul aprobat a fost propus de grupul PSD şi se referă la definiţia "diversităţii". Potrivit acestuia, diversitatea reprezintă "respectarea şi valorizarea diferitelor perspective culturale, etnice, religioase, a sensibilităţii şi a empatiei, alături de întărirea şi pozitivarea imaginii de sine individuale şi colective".
Prin acest amendament a fost înlocuit, din forma Guvernului, termenul de "identitare" cu "religioase". Forma iniţială a acestei definiţii era: "diversitatea - respectarea şi valorizarea diferitelor perspective culturale, etnice, identitare, a sensibilităţii şi a empatiei, alături de întărirea şi pozitivarea imaginii de sine individuale şi colective".
Ieri după amiază au început dezbaterile pe proiectele Legilor Educației în Comisia de Învățământ din Camera Deputaților. Vor fi dezbateri maraton, de câte 12 ore pe zi (teoretic), până joi, 27 aprilie.
În total au fost depuse peste o mie de amendamente.