Guvernul britanic a aprobat Lower Thames Crossing, un tunel rutier de 9 miliarde de lire sterline care va lega Essex de Kent. Cel mai mare proiect rutier din Marea Britanie include 23 km de drumuri și un tunel de 4,2 km pe sub Tamisa. Oficialii susțin că va îmbunătăți conectivitatea și va oferi mii de locuri de muncă, în timp ce criticii consideră că are un cost enorm și inutil.
Tunelul Essex-Kent, aprobat după ani de întârzieri
Heidi Alexander, secretarul transporturilor din Marea Britanie, a dat aprobarea oficială pentru Lower Thames Crossing, după ani de amânări în care întârzierile, consultările și reproiectările au costat deja guvernul britanic aproximativ un miliard de lire sterline, transmite The Guardian.
Proiectul prevede două tuneluri de 4,2 km fiecare, de dimensiuni autostradale cu trei benzi pe sens și o limită de viteză de 112 km/h, care va conecta M25 la traficul din porturile de pe Canalul Mânecii.
Scopul este să reducă aglomerația pe Dartford Crossing, care depășește zilnic capacitatea proiectată de 135.000 de vehicule. Se estimează că reducerea congestionării va aduce un beneficiu de 200 de milioane de lire sterline pe an economiei britanice.
Guvernul speră să atragă finanțare privată, iar taxele de trecere să acopere o parte din costuri. Deși estimarea oficială este de 8,95 miliarde de lire sterline, oponenții susțin că proiectul ar putea ajunge la 16 miliarde.
„Va debloca dezvoltarea prin călătorii mai rapide, mai sigure și mai fiabile și va redefini modelul de construire a marilor proiecte într-un viitor cu emisii nete zero, prin extinderea utilizării construcțiilor cu emisii reduse de carbon și lăsând în urmă spații verzi și competențe ecologice”, a declarat pentru sursa citată Matt Palmer, director executiv al National Highways.
Mega-proiectul este dur contestat
Construcția ar putea începe cel mai devreme în 2026, cu lucrările principale estimate să dureze între șase și opt ani, susținând până la 22.000 de locuri de muncă, conform Departamentului pentru Transporturi În prezent, finanțarea este incertă, iar contestatarii amenință cu acțiuni în instanță.
Activiștii consideră tunelul inutil și acuză guvernul că își prioritizează greșit resursele.
Chris Todd, directorul Transport Action Network, a declarat că este o „decizie disperată” pentru a distrage atenția de la probleme mai presante, cum ar fi subfinanțarea NHS și starea drumurilor existente despre care spune că sunt „într-o stare deplorabilă”.
D.D.