Proiectul-pilot al introducerii trenurilor cu hidrogen, finanțat prin PNRR, se amână, întrucât nicio companie nu a depus ofertă pentru cele 12 automotoare în tracțiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen.
Procedura de achiziție a fost anulată, dar va fi reluată, a anunțat Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF).
Investiția reprezintă un proiect-pilot finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) și a fost estimată, în caietul de sarcini, la maximum 4,25 miliarde de lei fără TVA, în funcție de durata serviciilor de mentenanță, parte la contract.
„Potrivit legislației în materia achizițiilor publice, ARF va analiza soluțiile pentru reluarea procedurii întru-un termen cât mai scurt, în vederea încadrării în jaloanele PNRR și menținerea fondurilor alocate sistemului feroviar.
Echipa ARF va derula, în prealabil, o serie de consultări de piață prin platforma electronică de licitații SICAP, pentru a identifica soluțiile adecvate la aspecte semnalate de companiile interesate în cadrul derulării procedurii încheiate”, menționează ARF.
Contractul de achiziție a celor 12 automotoare în tracțiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen va conține și serviciile de mentenanță și reparații necesare funcționării acestora timp de 15 ani, precum și serviciile de alimentare cu hidrogen.
Valoarea achiziției este cuprinsă între 2,49 miliarde și 4,25 miliarde de lei (fără TVA), în funcție de durata serviciilor conexe contractului – 15, respectiv 30 de ani.
Citeşte mai departe despre introducerea primelor trenuri cu hidrogen pe Curs de Guvernare