Pandemia de COVID a avut un impact major asupra comportamentului românilor, iar acest lucru se poate vedea clar în căutările pe Internet și cumpărăturile online.
Google a făcut o analiză pe baza acestor indicatori și astfel s-a obervat că principalul obiectiv pe care românii l-au avut pe măsură ce restricțiile i-au ținut tot mai mult în casă a fost cum să își amenajeze un birou confortabil în propriul cămin. Și grădinăritul a ocupat un loc important în topul preocupărilor din 2020.
”Potrivit datelor Google, produsele din categoria 'casă și grădină' au înregistrat cea mai mare creștere în căutările în România în 2020: +39% față de 2019.
Munca de acasă a dus la o 'explozie' a interesului pentru produse de birou: căutările s-au dublat în 2020, iar în anumite perioade ale anului (noiembrie și mai) fiind chiar triple față de acceași parioadă a anul anterior.
Căutările după jocuri au crescut semnificativ anul trecut (+32%), alături de cele pentru electronice (+28%), mâncare și băuturi (27%), hobby-uri (+25%) și îmbrăcăminte/încălțăminte (+20%)", se arată într-un comunicat remis SpotMedia.ro.
Ca și în anii ”normali”, vârful de vânzări online a fost înregistrat în noiembrie, când este Black Friday. Însă în martie, când au fost impuse primele restricții, căutările pentru a găsi soluții online - de la filme la magazine, căutări ce conțin cuvântul „online” - au urcat cu 65%.
„Toate tipurile de produse au crescut în căutările pe Google odată cu pandemia. Internetul și achizițiile online au fost soluția pentru mulți atunci când lucrurile s-au schimbat în jurul nostru, iar odată cu trecerea timpului, s-a transformat în obișnuință.
Vedem la începutul anului 2021 continuarea trendului început în martie anul trecut, cu aceleași ritmuri de creștere ‘an la an’ ridicate, pe toate categoriile de produse”, a declarat Oana Dumitrescu, Industry Manager Google Romania.
Interesul din căutările pe Google s-a reflectat în vânzările online. Potrivit datelor Euromonitor, comerțul online în România a crescut cu 32% în 2020, comparativ cu anul anterior.
Cel mai rapid avans l-a înregistrat în primăvară, după impunerea restricțiilor de circulație, când retailul online a crescut cu 80% față de aceeași perioadă a anului trecut.
La nivelul întregului an 2020, comerțul online în România a ajuns la 10% din întregul volum al retailului, față de 7% în 2019, cu vârful absolut de 16% în noiembrie, perioadă în care are loc Black Friday.