Analiză Google: Ce au căutat și cumpărat online românii în pandemie (Infografic)

Analiză Google: Ce au căutat și cumpărat online românii în pandemie (Infografic)

Pandemia de COVID a avut un impact major asupra comportamentului românilor, iar acest lucru se poate vedea clar în căutările pe Internet și cumpărăturile online.

Google a făcut o analiză pe baza acestor indicatori și astfel s-a obervat că principalul obiectiv pe care românii l-au avut pe măsură ce restricțiile i-au ținut tot mai mult în casă a fost cum să își amenajeze un birou confortabil în propriul cămin. Și grădinăritul a ocupat un loc important în topul preocupărilor din 2020.

ADVERTISING

”Potrivit datelor Google, produsele din categoria 'casă și grădină' au înregistrat cea mai mare creștere în căutările în România în 2020: +39% față de 2019.

Munca de acasă a dus la o 'explozie' a interesului pentru produse de birou: căutările s-au dublat în 2020, iar în anumite perioade ale anului (noiembrie și mai) fiind chiar triple față de acceași parioadă a anul anterior.

Căutările după jocuri au crescut semnificativ anul trecut (+32%), alături de cele pentru electronice (+28%), mâncare și băuturi (27%), hobby-uri (+25%) și îmbrăcăminte/încălțăminte (+20%)", se arată într-un comunicat remis SpotMedia.ro.

ADVERTISING
FĂRĂ SCURTĂTURI. Ajungem departe
image-1
Creșteri ale volumului de căutări pe Google în România, pe categorii de produse (2020 vs 2019)

Ca și în anii ”normali”, vârful de vânzări online a fost înregistrat în noiembrie, când este Black Friday. Însă în martie, când au fost impuse primele restricții, căutările pentru a găsi soluții online - de la filme la magazine, căutări ce conțin cuvântul „online” - au urcat cu 65%.

ADVERTISING

„Toate tipurile de produse au crescut în căutările pe Google odată cu pandemia. Internetul și achizițiile online au fost soluția pentru mulți atunci când lucrurile s-au schimbat în jurul nostru, iar odată cu trecerea timpului, s-a transformat în obișnuință.

Vedem la începutul anului 2021 continuarea trendului început în martie anul trecut, cu aceleași ritmuri de creștere ‘an la an’ ridicate, pe toate categoriile de produse”, a declarat Oana Dumitrescu, Industry Manager Google Romania.

Interesul din căutările pe Google s-a reflectat în vânzările online. Potrivit datelor Euromonitor, comerțul online în România a crescut cu 32% în 2020, comparativ cu anul anterior.

Cel mai rapid avans l-a înregistrat în primăvară, după impunerea restricțiilor de circulație, când retailul online a crescut cu 80% față de aceeași perioadă a anului trecut.

La nivelul întregului an 2020, comerțul online în România a ajuns la 10% din întregul volum al retailului, față de 7% în 2019, cu vârful absolut de 16% în noiembrie, perioadă în care are loc Black Friday.

Citește articolele zilei pe SpotMedia.ro


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇