Înmatriculările Dacia au crescut puternic în ianuarie pe principalele pieţe de desfacere, pe măsură ce şi uzina a accelerat producţia în ultimul trimestru din 2022.
În Franţa, cea mai mare piaţă pentru marca autohtonă, Dacia a început anul pe locul al treilea după Peugeot şi Renault. Dar dacă Peugeot a scăzut în ianuarie cu 14%, iar Renault a crescut cu 9%, Dacia a urcat cu 54%, având cea mai mare creştere dintre mărcile de volum.
Dacia Sandero a fost şi cel mai bine vândută maşină din Hexagon în ianuarie şi a punctat o creştere a înmatriculărilor de 86%, depăşind atât Peugeot 208, cât şi Renault Clio.
Rezultatele vin după o lună ianuarie care a crescut cu 8,9% faţă de ianuarie 2022.
În Italia, piaţă care a urcat cu 19% în prima lună din an, Dacia a punctat un avans de 22%, iar Sandero s-a clasat pe locul al treilea în clasament după Fiat Panda şi Jeep Renegade, urcând două poziţii.
Spania este ţara cu cea mai mare creştere pentru Dacia, una de 154% faţă de perioada similară a anului 2022. Piaţa din Spania a urcat cu 51% în ianuarie, dar tot se află la volume cu 25% mai mici decât ianuarie 2020. Sandero este din nou cel mai bine vândut model, cu o creştere de 80%, fiind pentru a patra oară în ultimele şapte luni când Sandero este numărul 1.
Dacia a încheiat anul 2022 pe locul 7 la nivel european, cu peste 48.000 de maşini înmatriculate doar în luna decembrie, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Marca autohtonă s-a clasat astfel înaintea unor nume precum Skoda şi Peugeot.
La nivelul întregului an 2022, Dacia s-a situat pe locul 12, cu 475.511 maşini noi înmatriculate la nivelul Uniunii Europene, plus Marea Britanie şi EFTA. Brandul românesc a depăşit în 2022 vânzările unor mărci precum Opel, Fiat şi Citroen.