Primul recall la Dacia Spring: Mașinile au o problemă de siguranță

Primul recall la Dacia Spring: Mașinile au o problemă de siguranță
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Potrivit unui anunț al sistemului european de alertă rapidă cu privire la produsele neconforme, RAPEX, modelul Dacia Spring 100% electric produs în China este vizat de o chemare la service.

Conform alertei, „retractorul centurii de siguranță din spate dreapta poate funcționa defectuos. Acest lucru poate duce la o reținere defectuoasă a centurii, crescând riscul de rănire în cazul unui accident”, relatează Economedia.

Alerta punctează că "produsul nu respectă regulamentul privind omologarea și supravegherea pieței autovehiculelor și remorcilor acestora, precum și a sistemelor, componentelor și unităților tehnice separate destinate acestor vehicule".

ADVERTISING

Ca urmare a detectării acestei probleme de către autoritatea competentă din Portugalia, modelele Dacia Spring XBG produse la uzina chineză din Shyian cu omologarea europeană de tip e92018/8581100104, e92018/8581100105, produse între 26 aprilie 2022 și 4 octombrie 2022, sunt chemate la unitățile service pentru remediere începând cu data de 9 noiembrie 2022.

Conform RAPEX, măsuri similare au fost luate și în Franța, Olanda, Polonia și România. Presa franceză scrie că Dacia Spring trece prin prima sa campanie de "recall", iar clienții de aici vor fi anunțați individual, printr-o scrisoare recomandată, de reprezentanții mărcii, pentru a se prezenta la unitățile service în vederea înlocuirii pieselor/componentelor afectate.

ADVERTISING

Dacia ia această măsură din precauție, întrucât până acum nu s-a înregistrat niciun incident cauzat de această problemă de fabricație.

Operațiunea de înlocuire va fi gratuită și nu ar trebui să dureze mai mult de o oră.

Problema centurii de siguranță este deja cunoscută de clienții români care și-au primit mașinile în această toamnă. Spre deosebire de alte state, divizia grupului Renault din România a decis să întârzie livrările mașinilor, chiar dacă acestea ajunseseră deja la dealer, pentru a remedia problema înainte de a le preda proprietarilor.

ADVERTISING

Nu se știe exact câte mașini Spring înmatriculate în Europa au această problemă, însă se estimează că în Franța ar putea fi peste 1.100. Pornind de la datele JATO Dynamics, poate fi însă estimată la nivel european depășirea valorii de 15.000 de vehicule.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇