Scandal în Franța după ce Renault a decis să producă Dacia Spring în China

Scandal în Franța după ce Renault a decis să producă Dacia Spring în China

Sindicatele Renault se revoltă după hotărârea producătorului auto francez de a construi primul model electric din istoria Dacia, Spring, în China.

„Ne opunem categoric la producerea modelului Spring în China”, a spus Frank Daoust, purtător de cuvânt al sindicatului CFDT.

„Această hotărâre nu este în concordanță cu sprijinul guvernului pentru industria auto și pentru locurile de muncă din Franța”, a adăugat el, potrivit Automotive News Europe.

Renault nu este singurul producător auto care procedează astfel. BMW a început recent producția modelului iX3 la Shenyang, în timp ce Tesla Model 3 este construit lângă Shanghai.

Amprentă de carbon „dezastruoasă”

Planul Renault de a construi modelul Spring în China este complicat, în special, din motive politice. Compania se va folosi de o parte din împrumutul de 5 miliarde de euro pe care Franța l-a susținut la începutul acestui an, iar președintele Emannuel Macron a pus la dispoziție fonduri guvernamentale numai după ce producătorul auto a fost de acord să se consulte cu sindicatele.

Sindicatul FO, care reprezintă și lucrătorii Renault, a solicitat companiei să își respecte obiectivul de a face din Franța un centru global de excelență pentru mașinile electrice.

Totodată, FO consideră că amprenta de carbon a lui Spring va fi „dezastruoasă” din cauza emisiilor care implică transportul modelului din China către Europa.

„Este de neconceput și iresponsabil să le faci oriunde în afară de Franța”, a declarat sindicatul într-un comunicat.

Modelul Spring ar urma să fie construit la fabrica din orașul chinez Shiyan, unde este produs și modelul K-ZE, care stă la baza versiunii europene.

Vezi: Cum arată noua Dacia Spring: „E cea mai ieftină mașină electrică din Europa” (Foto și video)

Dacia a publicat, luna aceasta, primele imagini și informații despre primul ei model electric, denumit Spring.

Modelul are o lungime de 3.734 mm, o lățime de 1.622 mm și o înălțime de 1.516 mm. Ampatamentul este de 2.423 mm, în timp ce garda la sol ajunge la 150 mm.

Cu o baterie de 26,8 kWh, Dacia Spring Electric permite obținerea unei autonomii de 225 km WLTP.

15.000 de euro ar urma să fie prețul de pornire al Daciei Spring.

Citește și alte articole din categoria AUTO:

Urmărește SpotMedia.ro pe Facebook și pe Instagram pentru a fi la curent cu cele mai importante știri ale zilei.