HANKOOK face parte din elita producătorilor de anvelope premium de performanță înaltă. Astfel, mulțumită calităților dinamice și tehnologiilor avansate, anvelopele HANKOOK sunt alese ca echipare originală (OE) în deosebi de către constructorii auto din segmentul premium. Dar gama variată a mărcii sud coreene răspunde unui spectru de bugete, după cum se poate descoperi acum și în configuratorul JANTA.RO.
HANKOOK completează portofoliul amplu al configuratorului JANTA.RO, care include gamele producătorilor de anvelope PIRELLI, MICHELIN, GOODYEAR, NOKIAN, BRIDGESTONE, DUNLOP, CONTINENTAL, FALKEN, WESTLAKE, TRIANGLE, GOODRIDE, SUMITOMO, SAILUN, ROADX, NEXEN, KUMHO, JINYU, GITI, GT Radial, BARUM, BFGoodrich, DEBICA, GENERAL TIRE, GRIPMAX, KLEBER, UNIROYAL, TOYO, YOKOHAMA și VREDESTEIN.
JANTA.RO este cel mai complex și configurator virtual 3D de jante și anvelope și permite găsirea rapidă și comandarea anvelopelor de autoturisme din gama HANKOOK, folosindu-se un meniu intuitiv, care filtrează instantaneu doar cauciucurile omologate și 100% compatibile pentru fiecare tip de automobil.
Trebuie doar selectate marca, modelul, anul de fabricație și motorizarea mașinii pentru care se caută anvelope. Iar JANTA.RO afișează doar anvelopele potrivite cu modelul specificat, sau cu jantele alese pentru acesta. Pentru o alegere cât mai ușoară, anvelopele sunt împărțite în categorii de vară, iarnă și all season. Iar la fiecare produs sunt detaliate specificațiile tehnice, prețurile și data livrării.
Pentru fiecare anvelopă din portofoliul JANTA.RO este afișată noua etichetă care de la 1 mai 2021 însoțește obligatoriu toate cauciucurile comercializate în Europa. Această etichetă prezintă performanțele pe care fiecare anvelopă o oferă în funcție de fiecare automobil pe care îl echipează. Sunt înscrise clasele de performanță pentru eficiența energetică (indică rezistența la rulare, care influențează consumul de combustibil), aderența pe carosabil ud și zgomotul de rulare (exprimat în decibeli). Clasa A desemnează cel mai înalt nivel de performanță. Iar eticheta include și simboluri
Mulțumită acestor informații prezentate transparent, clienții JANTA.RO pot alege cele mai performante anvelope, în funcție de bugetul de care dispun.
ANVELOPELE HANKOOK SUNT ALESE CA ECHIPARE ORIGINALĂ DE NUMEROȘI CONSTRUCTORI DE AUTOMOBILE
HANKOOK produce anual aproape 19 milioane de anvelope pentru autoturisme, SUV-uri și utilitare ușoare. Pentru Europa producția este realizată la fabrica din Rácalmás, Ungaria inaugurată în iunie 2007.
În 2020 anvelopele HANKOOK au fost echipare originală (OE) pentru de 320 de modele auto produse de 46 de constructori. Iar acest portofoliu crește constant, performantele anvelope HANKOOK fiind o alegere în deosebi pentru producătorii premium. Exemple sunt și modelele noi adăugate în portofoliu în 2021. Și se poate spune că anvelopa HANKOOK Ventus S1 evo Z este vedeta din acest an.
Colaborare cu Porsche a fost extinsă în 2021, anvelopele HANKOOK Ventus S1 evo Z fiind selectate ca echipare originală pentru varianta actualizată a performantelor modele Panamera. În acest caz sunt propuse variantele de anvelope cu dimensiuni de 265/45 ZR19 105Y XL ND0 pentru puntea față și 295/40 ZR19 108Y XL ND0 pentru puntea spate, sau 275/40 ZR20 (106Y) XL ND0 în față și 315/35 ZR20 (110Y) XL ND0 în spate.
Modelul de anvelopă HANKOOK Ventus S1 evo Z a fost proiectat și testat special pentru a oferi control dinamic și rezistență la uzură pentru automobile foarte performante. În acest sens anvelopele beneficiază de noua bandă de rulare Ultra Ultra High Performance (UUHP) și au fost supuse la sesiuni îndelungate de testare la viteză maximă pe solicitantul circuit Nürburgring Nordschleife.
Pentru ca anvelopele să ofere un control precis, deformarea lor trebuie să fie limitată, chiar și în ciuda creșterii temperaturilor când se rulează mult timp în mod sportiv și la viteze mari. De aceea, HANKOOK Ventus S1 evo Z au material compozit cu din aramidă, ale cărei fibre sunt extrem de rezistente la căldură și uzură și oferă și un proprietăți bune de amortizare.
Totodată, anvelopele au carcasă cu dublu strat. Pereții laterali sunt ranforsați, iar zonele centurii și talonului integrează oțel de înaltă rezistență. Acestea asigură stabilitate direcțională la viteze mari, precum și manevrabilitate. În plus, HANKOOK Ventus S1 evo Z au compoziție cu silica și rășini naturale prelucrate în stilul celor folosite de anvelopele pentru competiții. Iar designul benzii de rulare include fante asimetrice și canale de evacuare rapidă a apei.
HANKOOK oferă anvelope echipare originală (OE) și pentru modelele Porsche Cayenne și 718 Boxster, precum și pentru Taycan, primul model electric al mărcii germane. Este vorba despre cauciucurile Ventus S1 evo 3 ev pentru jante de 19 inch, care a fost concepute special pentru autoturisme electrice.
Și modelul Audi e-tron GT, care este înrudit cu Porsche Taycan, beneficiază de anvelopele HANKOOK Ventus S1 evo 3 ev, în dimensiuni de 225/55R19 XL 103Y pe puntea față și 275/45R19 XL 108Y pe puntea spate. Colaborarea cu Audi cuprinde și modelele de performanță înaltă RS 6 Avant și RS 7 Sportback, care dezvoltă 600 CP. Acestea dispun ca echipare originală de două tipuri de anvelope HANKOOK: Ventus S1 evo 3 și Winter i*cept evo 2, fiecare la dimensiunea de 21 sau 22 inci.
Modelul Ventus S1 evo 3 ev are carcasă cu strat dublu și compoziție cu aramită. Acestea reduc cu 60% expansiunea nedorită a circumferinței de rulare la viteze de peste 300 km/h, în comparație cu materialele cauciucurilor anterioare. Și SUV-ul ultra performant Audi RS Q8 cu 600 CP are în echiparea originală anvelopele de vară Ventus S1 evo 3 SUV de la Hankook în varianta de 22 de inch, sau opțional, anvelopele de iarnă i*cept evo 2 SUV în variante de 22 sau 23 inch.
HANKOOK are o colaborare extinsă și cu BMW Group. Pentru modelele performante BMW X3 M și X4 M, care au versiuni de 480 sau 510 CP, HANKOOK oferă ca echipare originală (OE) anvelopele Ventus S1 evo Z. Acestea sunt primele anvelope cu noua bandă de rulare Ultra Ultra High Performance (UUHP) disponibile pentru automobilele BMW M GmbH.
Ca și în cazul modelului Porsche Panamera, aceste anvelope au trecut prin teste de performanță extinse pe caruselul de viraje de pe circuitul Nürburgring Nordschleife. Și au carcasă cu strat dublu și compoziție inspirată din motorsport, care integrează un amestec de siliciu, rășini naturale și polimeri funcționali de ultima generație.
Pentru SUV-urile BMW X3 M și X4 M, anvelopele HANKOOK Ventus S1 evo Z au dimensiuni de 255/40 ZR21 102Y pe puntea față și 265/40 ZR21 105Y pe puntea spate.
Noul MINI John Cooper Works GP, limitat la producția a 3000 de autoturisme la nivel mondial, este un alt model din BMW Group, ale cărui abilități dinamice sunt susținute de anvelope HANKOOK. Hot-hatch-ul este echipat exclusiv cu noua anvelopă de vară Ultra Ultra High Performance (UUHP HANKOOK Ventus S1 Evo Z.
De asemenea, pentru cei care ca hobby weekend-uri petrecute pe circuit, modelul MINI John Cooper Works GP poate fi echipat cu anvelopele HANKOOK Ventus TD (TD înseamnă Track Day). Acestea pot fi folosite și pe șosea, dar au fost proiectate special pentru a rezista la runde îndelungate pe pistă. În plus, pentru sezonul rece, MINI John Cooper Works GP poate fi echipat cu HANKOOK UHP I*cept evo 2.
Și Volkswagen a apelat la anvelopele HANKOOK pentru echiparea originală a modelelor din noua sa gamă de automobile pur electrice. De exemplu, pentru ID.4, primul SUV electric al mărcii Volkswagen, sunt oferite anvelopele Ventus S1 evo 3 ev, dezvoltate special pentru mașinile electrice. Acestea sunt disponibile inclusiv pentru varianta de performanță Volkswagen ID.4 GTX.
Anvelopele HANKOOK Ventus S1 evo 3 ev au compoziție și design concepute pentru reducerea rezistenței la rulare, ceea ce înseamnă un consum mai economic al resurselor bateriei. Totodată, anvelopele au greutate optimizată, dar au și o structură ranforsată, mulțumită carcasei cu strat dublu și a faptului că în zona talonului armătură suplimentară pe bază de oțel. Aceste caracteristici optimizează și comportamentul dinamic.
Sunt propuse dimensiuni cuprinse între 18 și 21 inch. Cu excepția celor de 18 inch, anvelopele Ventus S1 evo 3 ev integrează tehnologia de protecție împotriva perforării SEALGUARD de la HANKOOK. Această tehnologie etanșează automat perforările de până la 5 mm în diametru în zona benzii de rulare a anvelopei și permite continuarea rulării.
HANKOOK TECHNODOME ȘI REȚEAUA MONDIALĂ DE PROIECTARE
În 2021 se aniversează 80 de ani de istorie HANKOOK. La acea vreme se înființa Chosun Tire Company, primul producător de anvelope din Coreea. Apoi, în 1953 compania a fost redenumită HANKOOK Tire & Technology, o titulatură care reflectă accentul pus pe tehnologiile de avangardă.
Dezvoltarea anvelopelor de performanță foarte înaltă se reflectă cu succes și în numeroase competiții de motorsport. În prezent, HANKOOK este partenet în competiții de turisme, precum Deutsche Tourenwagen Masters (DTM) și European TCR Series, în curse de anduranță de 24 de ore, precum cea de la Nürburgring, sau în campionate precum Supercar Challenge, Thailand Super Series, Super Taikyu Series, British F4, FR Americas, F4 US, W Series etc.
Experiența vastă câștigată în motorsport contribuie la evoluția continuă a standardelor de performanță. Iar în acest sens, HANKOOK a dezvoltat o rețea internațională de centre de proiectare, dorind să fie un lider în domeniul cercetării și dezvoltării, mai ales în contextul industriei auto care accelerează în direcția condusului autonom și al propulsiilor electrificate.
Printre centrele de cercetare HANKOOK se numără cele din SUA, Germania, China și Japonia, care permit și o înțelegere a cerințelor și condițiilor specifice pe care le întâmpină automobilele în mai multe continente. De curând, HANKOOK a pornit activitatea și la un nou centru de testare și dezvoltare în incinta grupului Applus+ IDIADA din Spania. Acolo a fost inaugurată inclusiv o nouă pistă de testare pe carosabil ud, care a fost proiectată pe baza recomandărilor oferite de HANKOOK.
Însă în centru rețelei de proiectare HANKOOK se află impresionantul Technodome din Daejeon, Coreea de Sud. Este un complex de cercetare ultramodern, cu 6 etaje, care acoperă 96.328 de metri pătrați. Sub cupola HANKOOK Technodome conlucrează 10 laboratoare și tot acolo va fi construită și o așa-zisă "cameră tăcută "(anecoică). Această incintă cu izolare fonică ultra avansată va permite analizarea și optimizarea zgomotului de rulare produs de anvelope.
Una dintre tehnologiile dezvoltate la aceste centre moderne este sistemul HANKOOK de Proiectare virtuală a compușilor (VCD). Cu ajutorul acestuia HANKOOK poate prezice cu exactitate caracteristicile compușilor anvelopei, ceea ce îi permite să găsească o combinație optimă prin analiza cu ajutorul inteligenței artificiale (AI).
În prezent HANKOOK folosește o varietate de tehnologii avansate pentru testarea și optimizarea anvelopelor. Cu o simulare computerizată măsoară minuțios suprafața de contact dintre anvelopă și carosabil, iar un sistem robotizat supune la teste autoturismele, pentru a se studia caracteristicile suspensiilor și felul în care interacționează roțile cu suprafața de rulare. Designul este îmbunătățit inclusiv pentru a evita blocarea pietricelelor în fantele din banda de rulare a anvelopelor.
În special pentru anvelope de iarnă, dar și pentru anvelope all season sau de vară, se creează tipuri de design care integrează în banda de rulare fante dispuse în zig-zag și asimetrice, fante foarte subțiri pentru siping și fante cu profile 3D. Desigur, toate aceste tehnologii și soluții de design sunt testate în condiții reale, pe circuite speciale unde se probează rezistența la acvaplanare sau pe trasee de iarnă foarte solicitante.
Totodată, compoziția anvelopelor are un rol esențial pentru performanțele dinamice, aderență, uzură și rezistența la rulare. În acest sens, pentru fiecare tip de anvelopă, HANKOOK creează un mix specific de silica și cauciuc. Iar la acest capitol HANKOOK pune un accent din ce în ce mai mare pe utilizarea de materiale prietenoase cu mediul înconjurător.
Pentru optimizarea confortului și reducerea zgomotului de rulare, HANKOOK studiază anvelopele într-o cameră anecoică, precum și pe diferite trasee, cu suprafețe de rulare cât mai diverse. O multitudine de senzori sunt montați la roți, șasiu, șinele scaunelor și pernele scaunelor, pentru a măsura cât mai exact vibrațiile resimțite în automobil.
Varietatea aceasta de teste și măsurători conduc la o perfecționare continuă și rapidă a anvelopelor HANKOOK.
LIVRARE RAPIDĂ LA DOMICILIU SAU LA UN SERVICE PARTENER JANTA.RO, CARE ASIGURĂ MONTAREA SPECIALIZATĂ A ROȚILOR
Calitatea produselor comercializate prin intermediul configuratorului JANTA.RO este completată de standardele serviciilor de livrare și montare a roților. Pentru o onorare rapidă a comenzilor, JANTA.RO lucrează cu un stoc local de peste 100.000 de anvelope și 10.000 de jante. Astfel, durează 1-2 zile lucrătoare livrarea produselor din stocul local, sau cel mult 7 zile, dacă acestea sunt transportate din stocul aflat în Germania.
Clienții JANTA.RO beneficiază și de opțiuni de livrare flexibile. Pot alege să primească anvelopele și jantele la domiciliu, sau la o adresă pe care o specifică. Dar pot opta ca acestea să fie livrate direct la un service partener JANTA.RO, care oferă montare specializată. Rețeaua națională JANTA.RO cuprinde 134 de service-uri specializate, aflate în toate regiunile din România. Drept urmare, când plasează comanda, clienții pot selecta din configuratorul JANTA.RO și cel mai apropiat service partener. În plus, clienții bifează două opțiuni pentru ziua și ora când preferă să facă vizita la service. Iar apoi sunt contactați de reprezentații service-ului pentru finalizarea programării.
Totodată, clienții JANTA.RO sunt scutiți de costuri și drumuri suplimentare pentru montarea roților și dacă aleg ca acestea să le fie livrate la domiciliu. Mai exact, când achiziționează un set de roți, clienții JANTA.RO le primesc cu anvelopele deja montate pe jante. Iar roțile sunt și echilibrate.
Prețurile pentru aceste servicii, precum și datele de livrare, sunt afișate detaliat de configuratorul JANTA.RO.